Wraz z rozpoczęciem produkcji Audi Q6 e-tron, koncern z Ingolstadt wprowadza drugą generację oleju smarowego Prelube II służącego do smarowania zwojów stalowej blachy. Jest to niezwykle innowacyjny pomysł, a Audi jest pionierem w jego wprowadzaniu na rynku motoryzacyjnym.
Założenie jest proste. W przedstawionym pomyśle chodzi nie tylko o oszczędności ale również o ekologię. Przy konwencjonalnym smarowaniu środkiem Prelube I, na każdy metr kwadratowy blachy stalowej nakładany jest jeden gram oleju. W przypadku nowej klasy smarowania Prelube II, na każdy metr kwadratowy zużywa się tylko 0,7 grama oleju. Zachowane są przy tym niemal identyczne parametry obróbki. Nowa klasa oleju tworzy na powierzchni blachy warstwę ochronną, która jest grubsza i nie spływa. Do bardzo dobra wiadomość na przyszłość.
Idealnym przykładem korzyści ze stosowania nowej klasy oleju jest Audi A4. Na ramę wzmacniającą dach Audi A4 potrzeba teraz tylko 2,7 grama Prelube II zamiast 3,9 grama zwykłego oleju smarowego. Te wartości mówią same za siebie.
Wraz z rozpoczęciem produkcji Audi Q6 e-tron w Ingolstadt, klasa oleju smarowego Prelube II stanie się nowym standardem dla smarowania zwojów blachy stalowe. Sam proces przejścia na inne smarowanie jest dosyć trudny technologicznie, ale wraz z upływem czasu nie da się nie zauważyć korzyści wynikających z zastosowania nowe metody smarowania.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Audi