Nowe Renault Twingo – designerski maluch

Mamy dobrą wiadomość dla miłośników Renault Twingo. Kolejna generacja niebawem wyjedzie na ulice. Samochód nie jest może tak ekscentryczny, jak protoplasta z początku lat 90-tych, ale określenie „designerski” nie jest na wyrost. 

Najnowsze Twingo będzie dzieliło podzespoły z nowym Smartem For Two. Co ciekawe i aż przecieram oczy ze zdumienia – ma mieć napęd na tył. Niestety to jedyne informacje o mechanice pojazdu, jakie obecnie mamy. Niebawem Renault ma podać więcej szczegółów.

Twingo nowe Nowe Renault Twingo – designerski maluch

Mimo wszystko, to jeszcze nie koniec nowości. Renault Twingo będzie teraz dostępne w 5-drzwiowym nadwoziu. Tylną klamkę styliści, choć to już wielokrotnie przerabiany przez innych producentów zabieg, sprytnie ukryli w nadwoziu. Patrząc na pierwsze zdjęcia zauważymy też, nawiązujący do Twingo pierwszej generacji, miękki rozsuwany dach. Dodatkowo nowy właściciel będzie mógł spersonalizować swoje auto, dodając do niego ozdobne naklejki lub wybierając jeden z kilkudziesięciu oryginalnych wzorów felg. Citroenie DS, Fiacie 500, Oplu Adamie – bójcie się!

Premiera oczywiście w Genewie.

Adam Gieras 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM AT, zwana Francą oraz Hyundai i30 1.4, zwany przeze mnie pieszczotliwie Nissanem. Chciałbym na co dzień jeździć Lexusem LS400 z końcówki lat 90-tych. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...