Klasa A w wydaniu sedan

A-klasa Mercedesa podąża śladami konkurencji. Tylko czy producent nie podkopuje pozycji CLA?

 

W tej generacji A-klasy za hatchbackiem podąża sedan.  Teraz na ulicy ciężko będzie odróżnić A klasę od CLA, choć ta pierwsza jest o dobre 7 cm krótsza. Ma za to większy rozstaw osi i powinna być nieco tańsza. Technologię odziedziczono po większych modelach Mercedesa, ale nie jeśli chodzi o system multimedialny MBUX. Ten rozbudowany gadżet pojawił się do tej pory właśnie w klasie A i nowym Sprinterze. Z klasy S przejęto opcjonalną technologię autonomicznej jazdy w określonych warunkach. Najbardziej charakterystycznącechą sedana jest oczywiście bagażnik – 420 litrów to więcej niż w hatchbacku, a linia nadwozia pozostała elegancka.

 

2019 mercedes benz a class sedan 3 Klasa A w wydaniu sedan

 

Mercedes chwali się fantastycznie małym współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,22 – to czyni z małego sedana najbardziej opływowego Mercedesa jaki doczekał się produkcji seryjnej. To powinno sprzyjać oszczędności paliwa, a pod maską znajdą się silniki znane już z hatchbacka. Na początku sedan będzie oferowany jako A220 również z napędem 4Matic. Oznacza to jednostkę 2-litrową o mocy 190 KM. W przyszłości pojawią się wersje usportowione, ale być może topowe A45 AMG będzie zarezerwowane dla CLA. Klasa A powinna za to być dostępna po raz pierwszy jako A35 z silnikiem w okolicach 300 KM.

Mercedes klasy A w wersji sedan pojawi się w salonach w tym roku. Cenniki nie zostały jeszcze opublikowane.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Mercedes

 

 

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.