• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Walka z korozją ma nowego sojusznika!

Adam Gieras Autor Adam Gieras
10/09/2015
w Porady
0
7710

7710

177
SHARES
1.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niestety, czy nam się to podoba czy też nie, pomału, maleńkimi kroczkami nadchodzi zima – najgorsza pora dla blach naszych samochodów. Sól, chlorek, błoto i woda będą próbowały przeprowadzić zmasowany atak na każdy odsłonięty lub źle zabezpieczony element naszego auta. Czy można temu jakoś zapobiec?  

Warto przeczytać

Praca jako mechanik samochodowy – kompetencje i obowiązki

Opony Kormoran i opony Michelin

Czym jest wał napędowy i dlaczego jest tak ważny?

 

Pamiętam jeszcze jak w latach 90-tych każdy nowy samochód, który pojawiał się w moim domu, najpierw, w dniu odbioru z salonu, był przez mojego ojca odwożony do firmy, która nanosiła na spód maski, doły drzwi, do wnętrza progów specjalne brunatne mazidło, które wyglądało strasznie, ale zatrzymywało rozwój korozji. Takie samochody jak Fiat 126p, Skoda Favorit czy wreszcie Daewoo Nexia chrupało aż miło – w zasadzie stojąc obok tych aut słychać było jak „ruda” wcina kolejne elementy, ale nie egzemplarze mojego ojca. One były wolne od nawet najmniejszego rdzawego nalotu przez lata.

Na przełomie wieków w zasadzie każdy samochód – z wyjątkiem japońskich i koreańskich modeli – opuszczał fabrykę już fabrycznie ocynkowany, co przynajmniej teoretycznie powinno przeciwdziałać korozji. Nic bardziej mylnego. Obejrzycie sobie podwozie 5-, 6-, nie mówię 10-letniego samochodu. Co tam najczęściej zobaczycie? Ano niestety – jedną rdzę! I wcale nie musi to wynikać z powypadkowej przeszłości. Firmy, które w Polsce odśnieżają drogi nie oszczędzają przecież na zawartości soli i żrących chlorków w swoich solarkach. Dlatego coraz więcej właścicieli, także nowych aut, wraca do dobrej, starej i sprawdzonej metody zabezpieczenia.

22

Gdy jednak zdecydujemy się zabezpieczyć samochód, musimy jeszcze wybrać sposób na jak najskuteczniejszą metodę – tak, żeby całej operacji co chwilę nie powtarzać. W tym miejscu mogę coś dodać z własnych doświadczeń. Do zeszłego roku miałem w garażu Mercedesa W123, który przez poprzedniego właściciela, co było dla mnie nie lada istotnym argumentem podczas zakupu, został zabezpieczony (podwozie, progi i nadkola) przed rdzą. Na czym polegało to zabezpieczenie?

Wtedy jeszcze tego nie widziałem, ale poprzedni użytkownik mojej Beczki wybrał najtańszą i najgorszą metodę. Zalał wszystko Bitexem, poczekał aż stwardniało i uznał, że poczciwy Mercedes jest świetnie zabezpieczony przed korozją. Jakże się mylił – pod twardą powłoką zostało sporo wilgoci, a sam Bitex po mniej więcej 2 latach zaczął odpadać płatami, odsłaniając przy tym całe połacie zardzewiałej podłogi. Beczkę zmuszony byłem sprzedać, bo remont przerósłby moje możliwości. Jaki z tego morał?

101

Ano taki, że zabezpieczenie trzeba zrobić z głową, a większość preparatów na rynku, tak jak poczciwy Bitex, staje się po nałożeniu twarda, przez co z czasem pęka, dopuszczając pod swoją powłokę wszystko to, co znajduje się na drodze; piach, błoto, solankę. Dodatkowo wiele preparatów na bazie wosku – nawet te bardzo polecane na forach środki do zabezpieczania blachy przed korozją – szybko wysycha, nie tylko nie tworząc pożądanej ochrony, ale jeszcze zbierając pod swoją dziurawą jak sito strukturę dodatkową porcję wilgoci.

Polecam zatem porzucić pomysł na zabezpieczenie auta preparatem na bazie wosku, tym bardziej nie stosujcie Bitexu!!!, i spróbować czegoś innego. Od niedawna na polskim rynku dostępny jest Preparat Mike Sanders Korrosionsschutzfett, którego struktura, dzięki tłuszczom i olejowi mineralnemu w strukturze, nigdy nie twardnieje. Mike Sanders nie wysycha, nie traci też lepkości – jest brudzący przez wiele lat. Dodatkowo, dzięki technologii nakładania gorącego, bo rozgrzanego aż do 120 stopni Celsjusza Sandersa, każdy element nim zabezpieczany jest porządnie spenetrowany, a struktura zabezpieczenia rozkłada się równomiernie na całej powierzchni.

 

1458
1458
2237
2237
3183
3183
4161
4161
5121
5121
6111
6111
791
791
886
886

 

Mike Sanders Korrosionsschutzfett można nakładać specjalnym pistoletem – co ułatwia penetrowanie trudno dostępnych miejsc – lub pędzlem. Czas zabezpieczenia średniej wielkości auta to ok 3 dni. Cena całej operacji rozpoczyna się od około 1300 zł, oczywiście cała operacja przeprowadzona jest w warsztacie współpracującym z niemiecką marką.
No dobrze, a czy Mike Sanders ma jakieś wady?

Przed jego nałożeniem trzeba porządnie okleić każdy element z tworzywa sztucznego, tapicerkę czy przewody elektryczne samochodu, a także zabezpieczyć wyżej wymienione miejsca przed wysoką temperaturą, do jakiej podgrzewany jest Sanders. Drugą wadą, wynikającą ze struktury preparatu – duża lepkość i kleistość, a co za tym idzie możliwe skapywanie podczas bardzo wysokich temperatur powietrza – jest fakt, że po ok 5 latach miejscami trzeba będzie operację powtórzyć. Mimo wszystko warto rozważyć zabezpieczenie samochodu Mike’iem, co potwierdza wielu profesjonalnych blacharzy, i nie ważne czy masz samochód zabytkowy czy współczesny – każdy może mieć problem z korozją, o czym wcale nie musisz wiedzieć.

agier

 

MotoPodPrąd.pl rekomenduje!

Producent: Michael Sander am Bahnhof 4, 23358 Horst Niemcy

Dystrybucja: AMG Adam Goszczyński ul. Marzanny 4/44, 02-649 Warszawa

Strona internetowa: www.mikesanders.pl

Facebook: https://www.facebook.com/BEZKOROZJI

Kontakt: 535-466-616

 

11120
11120
2238
2238
3311
3311
887
887
7710
7710
6610
6610
5510
5510
4410
4410

 

 

 

Tagi: jak zabezpieczyć samochódkorozjaMichael SanderMike SandersporadyPreparat Mike Sanders Korrosionsschutzfettrdzawalka z korozjązabezpieczenia przed rdzą
Poprzedni post

Range Rover nie do zdarcia!

Następny post

Dzięki Forza Motorsport 6 wiemy ile KM będzie miał FORD GT

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

mechanik

Praca jako mechanik samochodowy – kompetencje i obowiązki

Autor Redakcja Motopodprad
22/03/2023
0

Praca mechanika samochodowego jest nie tylko ważna i potrzebna, ale także wymaga specjalistycznej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Mechanicy samochodowi są...

opony

Opony Kormoran i opony Michelin

Autor Redakcja Motopodprad
21/03/2023
0

Opony są jednymi z najważniejszych elementów wyposażenia auta ze względu na to, że to one stykają się z powierzchnią. Z...

Wal napedowy

Czym jest wał napędowy i dlaczego jest tak ważny?

Autor Redakcja Motopodprad
20/03/2023
0

Samochód to nieodłączna część życia większości osób. Mimo to, wciąż spory procent kierowców nie zna zasady działania tego środka transportu....

Mycie auta

Zadbaj o samochód na wiosnę

Autor Redakcja Motopodprad
17/03/2023
0

Pielęgnacja samochodu to bardzo istotna kwestia, dlatego każdy miłośnik motoryzacji powinien zaopatrzyć się w kosmetyki do samochodu. Dzięki nim można...

Następny post
Dzięki Forza Motorsport 6 wiemy ile KM będzie miał FORD GT

Dzięki Forza Motorsport 6 wiemy ile KM będzie miał FORD GT

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET