Nowa generacja japońskiego coupe została wprowadzona na rynek około dwa lata temu. Niestety model nigdy nie trafił na Stary Kontynent i musieliśmy zadowolić się bliźniaczą Toyotą. Jednak firma postanowiła zmienić swoją decyzję i nowe Subaru BRZ trafi do m.in do polskich salonów już w maju.
Nowa generacja BRZ trafiła na wiele rynków w drugiej połowie 2021 roku. Jednak niewielkie zainteresowanie samochodami typu coupe w Europie sprawiło, że Subaru odpuściło sobie ten kontynent i skupiło się na innych rynkach. Stąd też przez dwa ostatnia lata klienci z Europy mogli liczyć jedynie na bratnią Toyotę GT86. Niestety tutaj także był haczyk. Samochód trafił do Europy w ograniczonym nakładzie. Jednak po dwuletniej banicji Subaru BRZ trafi na nasz rynek i wjedzie do salonów już w maju, co potwierdza polski importer Subaru.
Subaru BRZ trafi do sprzedaży z 2,4-litrowym benzyniakiem oferującym 234 KM mocy oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będzie on dostępny w wersji Sport wyposażonej w manualną przekładnie oraz jako Sport ES z automatem. Niezależnie od wybranego wariantu będziemy mogli rozpędzić go od „zera” do setki w niecałe 7 sekund.
Nowa generacja modelu urosła od swojego poprzednika o 30 mm, co nadal czyni z BRZ jedno z najbardziej kompaktowych coupe na rynku. Japończycy postanowili nadać swojemu samochodowi agresywny wygląd, który został dopełniony o 18-calowe felgi oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego. Z kolei wnętrze dopełniają czarne sportowe fotele z kontrastującymi, czerwonymi przeszyciami.
Za nowe Subaru BRZ zapłacimy prawie 200 000 złotych
Przeglądając europejską stronę producenta znajdziemy także cennik japońskiego coupe. Klienci ze Starego Kontynentu będą mogli kupić wariant wyposażony w manualną przekładnię za 42 900 euro. Z kolei za wersję z usportowionym automatem przyjdzie nam zapłacić od 45 900 euro. Oznacza to, że za nową BRZ zapłacimy odpowiednio 198 210 oraz 212 071 złotych. Każdy klient wraz z samochodem otrzyma możliwość bezpłatnego uczestnictwa w szkoleniu doskonalenia techniki jazdy realizowanym przez Szkołę Jazdy Subaru.
Damian Kaletka
Fot. Subaru