Chiński producent zaprezentował na targach w Szanghaju nietypową hybrydę plug-in. Jest to pickup Great Wall CyberP!ckup 6×6.
Niemiecki Mercedes G63 AMG 6×6 ma swojego konkurenta z Azji. Jest to Great Wall Cannon CyberP!ckup 6×6. Zadebiutował on właśnie na targach w Szanghaju i najwyraźniej chce również odrobinę podebrać popularności Tesli Cybertruck, a to ze względu na podobieństwo nazwy.
Chiński pickup wyróżnia się napędem na sześć kół, a do tego wyposażono go w hybrydę typu plug-in. Co ciekawe ma wejść do produkcji.
Modyfikacja istniejącego modelu
Model został zbudowany przez dział GWM przy współpracy z Chaojing Motors i jest oparty na pickupie Shanhai Cannon. Najbardziej oczywistą modyfikacją jest dodanie trzeciej osi, obejmującej w sumie sześć 18-calowych kół z 33-calowymi oponami terenowymi Cooper Discoverer oraz wzmocnione zawieszenie.
Według producenta jest to pierwszy chiński model 6×6, co czyni go spóźnioną odpowiedzią na armię zmodyfikowanych sześciokołowców pochodzących z USA.
Poza liczbą kół, model doczekał się wielu modyfikacji wizualnych, w tym poszerzeń błotników, przeprojektowanego przedniego i tylnego zderzaka z dużymi wlotami oraz dodatkowe oświetlenie. Do tego zastosowano niestandardowy grill z podświetlanym paskiem, maskę z włókna węglowego, stopnie boczne i rozciągniętą tylną pakę.
We wnętrzu zachowano pięcioosobową konfigurację z jasną tapicerką, cyfrowym kokpitem i specjalnymi akcentami z napisem CyberP!ckup.
Napęd hybrydowy
CyberP!ckup jest hybrydą plug-in wyposażoną w 3-litrowy silnik twin-turbo. Generuje on moc 517 KM oraz moment obrotowy o wartości 553 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie sześć kół za pomocą pięciu blokowanych mechanizmów różnicowych.
Specjalny pickup jest ciężki, ale dzięki zelektryfikowanemu napędowi jest w stanie przejechać przez pewien czas całkowicie bezemisyjnie. Oczywiście jest to o wiele mniejszy zasięg niż w przypadku wersji klasycznej.
Podczas gdy Great Wall Cannon CyberP!ckup z pewnością wygląda na jednorazową koncepcję zaprojektowaną, by zaimponować, australijskie media CarExpert donoszą, że zmierza on do produkcji. Dostępny będzie zarówno w wersjach 4×4, jak i 6×6.
Konrad Grobel
Fot. Great Wall Motors