Już wkrótce zostanie zaprezentowany nowy Ssangyong Rexton. Producent uprzedza debiut garścią szkiców i informacji.
W końcu Ssangyong zatrudnia stylistów i widać to chociażby w nowym Tivoli. Reszta gamy przez lata była dyskusyjnej urody, ale był jeden wyjątek: Rexton. Zaprojektowany przez Giugiaro duży SUV przez 16 lat niewiele się zmienił. Bryła ta sama, jedynie kosmetycznie odświeżana. Teraz nadchodzi jednak nowa jakość stylistyczna i techniczna. Ssangyong zapowiedział debiut nowego Rextona na salon samochodowy w Seulu.
Nie wiadomo kto projektował nowego Rextona, ale koncern Mahindra, który jest właścicielem Ssangyonga, ma w swoim portfolio np. studio Pininfarina. Być może Włosi mieli coś do powiedzenia w tej sprawie. Nowy model jest prawie 10 cm dłuższy, 2 cm szerszy i 4 cm niższy niż poprzednik. Większe zmiany kryją się jednak pod spodem. Zostanie zbudowany z lżejszej i bardziej wytrzymałej stali oraz wreszcie dostanie nadwozie samonośne. Napęd będzie przekazywany na tył lub na wszystkie koła.
Bartłomiej Puchała
fot. Ssangyong