Skoda wprowadził lifting wyglądu i techniczny modeli Kamiq i Scala. Są to zmiany bardzo kosmetyczne.
Skoda wprowadziła delikatne zmiany w modelach Kamiq i Scala. Praktycznie trudno odróżnić nową odsłonę od starej, ale aktualizacje odpowiadają na potrzeby klientów. Tak twierdzi producent.
Nowa odsłona przodu
Kamiq i Scala po lifcie są natychmiast rozpoznawalne, a projektanci podeszli do tematu ewolucyjnie. Zmiany koncentrują się na nowych przodach. Przeprojektowano światła, które w opcjach mają technologię Matrix-LED. Zmieniono również lekko grill i zderzaki.

W Scali reflektory mają elementy przypominające bryłki lodu lub kryształów. Z kolei światła Kamiq są podzielone na cieńsze.
Patrząc z profilu zauważyć można nowe projekty felg aluminiowych o średnicy do 18 cali, podczas gdy tył został zaktualizowany o nowe grafiki LED na tylnych światłach i odświeżone zderzaki.

Ponadto, bardziej sportowe wykończenia Monte Carlo wyróżniają się błyszczącymi czarnymi akcentami wokół karoserii, przyciemnianymi szybami, standardowymi diodami LED i opcjonalnymi 18-calowymi felgami aluminiowymi Ursa. Wykończenie obejmuje: imitację włókna węglowego, czerwone detale, sportowe fotele, nastrojowe oświetlenie i grafikę Monte Carlo wewnątrz kabiny.
Wnętrze również otrzymało kilka ulepszeń, ale układ ten sam
We wnętrzu znajdziemy dokładnie ten sam układ co wcześniej. Znalazło się natomiast więcej miejsca na technologię. 8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 8,25-calowy ekran dotykowy są standardowym wyposażeniem, podczas gdy modele o wyższej specyfikacji otrzymują większy 10,25-calowy wirtualny kokpit i 9,2-calowy zestaw multimedialny.

Idąc z duchem czasu, Skoda dodała więcej elementów i materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu zabiegowi Kamiq i Scala są teraz bardziej zrównoważone.
Bezpieczeństwo zostało również ulepszone dzięki 9 poduszkom powietrznym i rozszerzonemu zestawowi dostępnych systemów ADAS.
W nowej odsłonie przewidziano 3 poziomy wyposażenia (Essence, Selection i Monte Carlo) oraz 6 konfiguracji wnętrza, a także różne opcjonalne pakiety wyposażenia.
Napędy przeniesione z poprzednich wersji
Zarówno Kamiq, jak i Scala bazują na rozciągniętej wersji architektury MQB-A0, która jest wspólna dla Volkswagena Polo/T-Cross, Skody Fabii i Seatów Ibiza/Arona. Gama układów napędowych została w dużej mierze przeniesiona z gamy przed liftingiem. Nie ma opcji hybrydowych ani diesla.

Podstawowy trzycylindrowy silnik benzynowy TSI o pojemności 1,0 litra wytwarza moc 95 KM i jest łączony wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Średniej klasy silnik 1.0 TSI generuje 115 KM i oferuje wybór między 6-biegową manualną a 7-biegową skrzynią DSG.
Flagowy czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,5 litra wytwarza 150 KM i jest wyposażony w technologię odłączania cylindrów ACT, a jednocześnie jest dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Niezależnie od kombinacji silnika i skrzyni biegów, wszystkie warianty Scala i Kamiq mają napęd na przednie koła.
Skoda nie podała cen i kiedy modele w odświeżonej wersji będą wprowadzone na rynek. Należy jednak spodziewać się ich już niedługo.
Konrad Grobel
Fot. Skoda