Pierwszy coupe-SUV marki popularnej to Renault Arkana. Czy inni podążą tym śladem?
Coupe-SUV to dziwny fenomen. Droższy i mniej praktyczny niż zwykły SUV, a mimo to chętnych nie brakuje. Do tej pory mieliśmy na rynku tego typu samochody tylko w segmencie premium – wystarczy wspomnieć BMW X4, X6 czy Mercedesa GLE, GLC coupe. Teraz Renault wkracza na scenę z modelem Arkana, który ma otworzyć ten segment na marki popularne.
Renault twierdzi, że to showcar, ale już bliski produkcji. Bryła auta jest bardzo podobna do BMW X4, ale z nadwoziem tego typu nie można za bardzo kombinować – wszystkie będą podobne. Arkana posadowiona jest na płycie podłogowej rosyjskiej odmiany Kaptura – trochę większego brata Renault Captur znanego w Europie.
Oprócz sylwetki nowy model idealnie wpisuje się w aktualny język designu Renault z charakterystycznym oświetleniem i przetłoczeniami z przodu i z tyłu. Zwracają uwagę tylne lampy połączone świetlistym paskiem – modny ostatnio zabieg stylistyczny wśród producentów aut.
Arkana w pierwszej kolejności trafi do Rosji (2019), potem na rynki azjatyckie i dopiero do innych krajów. Zdjęć wnętrza nie ujawniono, podobnie jak informacji o silnikach i napędzie.
Bartłomiej Puchała
fot. Renault