Renault Arkana przeszło facelifting. Zmiany są kosmetyczne, ale dodano wersję Esprit Alpine.
Renault Arkana, czyli coupe SUV za mniej niż odpowiedniki w segmencie premium przeszło lifting. Jednak zmiany są ledwo zauważalne.
Nowe logo i mniej chromów
Patrząc od przodu, odświeżona Arkana nosi nowe logo firmy Nouvel’R, a także zastosowano odświeżony grill.
Zdecydowano również o pozbyciu się elementów chromowanych i zastosowaniu na ich miejsce czarne ozdobniki. Z tyłu zaktualizowano światła.
Z nowości wprowadzono nowy kolor nadwozia Midnight Blue i ciemne chromowane plakietki oraz końcówki rur wydechowych w tym samym kolorze.
Oprócz poprawek stylistycznych, wielką nowością jest dodanie topowej wersji wyposażenia Esprit Alpine. Charakteryzuje się ona przodem w kolorze Satin Grey, plakietką w kolorze Shale Grey oraz tylnym spojlerem i 19-calowymi kołami.
Zmiany nie ominęły wnętrza
W kabinie również wprowadzono kilka kosmetycznych zmian. Na siedzeniach znalazła się mieszanka imitacji zamszu i materiałów pochodzenia biologicznego. Fotele wyglądają dosyć elegancko i mają niebieskie kontrastowe szwy oraz logo Alpine na oparciu.
W innym miejscu wykończenie przypomina łupek, a pasy bezpieczeństwa zyskały niebieskie linie. Model posiada również minimalistyczny wybierak biegów oraz czerwono-biało-niebieskie przeszycia na drzwiach i kierownicy.
Oprócz nowego topowego wariantu, wykończenie zostało uproszczone, ponieważ istnieją tylko dwie inne opcje, znane jako Evolution i Techno.
Ten pierwszy jest lepiej wyposażony, ponieważ jest teraz standardowo wyposażony w nawigację GPS i ulepszony 7-calowy wyświetlacz.
Z drugiej strony Techno ma logo w kolorze nadwozia, a także te same koła, co stary R.S. Line.
Pod maską kilka opcji i hybryda
Pod maską znajduje się kilka opcji, w tym zhybrydyzowany czterocylindrowy silnik z turbo o pojemności 1,3 litra. Dostępnych on ma 140 KM lub 158 KM. Ten ostatni umożliwia crossoverowi rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 174 km/h.
Klienci mogą również otrzymać bardziej zaawansowany hybrydowy układ napędowy, który składa się z czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra, dwóch silników elektrycznych oraz akumulatora o pojemności 1,2 kWh. Zestaw ten dysponuje 145 KM i pozwala modelowi rozpędzić się do 100 km/h w 10,8 sekundy.
Na pokładzie znalazł się również wariant E-Tech, który przez większość czasu może poruszać się jedynie na prądzie. Renault twierdzi, że szacunkowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,7 l/100 km.
Odświeżone Renault Arkana będzie można zamawiać tego lata, chociaż dokładny termin będzie różny w zależności od kraju.
Konrad Grobel
Fot. Renault