W obliczu kryzysu jaki dotknął branżę motoryzacyjną pozycja Volvo stała się fenomenem i wzorem do naśladowania. W oparciu o raport finansowy dowiedzieliśmy się, że w I półroczu 2021 roku firma odnotowała najlepsze wyniki w swojej 96-letniej historii.
firma osiągnęła przychód w wysokości 141 mld SEK, co stanowi wzrost o 26%. Sprzedaż wzrosła o 41% w porównaniu z analogicznym okresem dotkniętym pandemią w 2020 r. Roczny wolumen sprzedaży kroczącej wynosi obecnie około 775 000 samochodów. Jest to wynik niewiele gorszy niż zakładany dokładnie 10 lat temu. Wówczas planowano sprzedaż na poziomie 800 000 samochodów rocznie.
Volvo Cars bardzo dobrze wygląda również w obszarze sprzedaży samochodów elektrycznych. Udział elektrycznie zasilanej linii Volvo Recharge w całkowitej sprzedaży wyniósł 25%. Jak tak dalej pójdzie to zapowiedzi o pełnej elektryfikacji modeli do końca 2030 roku mogą okazać się prawdą. Volvo kontynuuje też sprzedaż przez internet. Od teraz wszystkie w pełni elektryczne modele będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem strony volvocars.com, a klienci będą mogli składać zamówienia na nie w wybranym przez siebie miejscu: np. w domu.
Warto dodać, że do globalnego sukcesu Volvo dołożyła swoją cegiełkę sprzedaż abonamentów Volvo Cars – Care by Volvo. Wzrosła ona pięciokrotnie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy do ponad 10 tys. umów.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Volvo