Oficjalnie: Opel Insignia Sports Tourer

Jakiś czas temu pojawiły się u nas zdjęcia szpiegowskie nowej Isigni kombi, czyli Sports Tourer. Teraz już oficjalnie możemy napisać: oto ona w pełnej krasie.

 

Kombi jest tak samo zgrabne jak sedan (Grand Tourer), tak samo znacznie straciło na wadze, ale oferuje znacznie więcej praktyczności. Co ciekawe, bagażnik w standardowym ustawieniu ma taką samą pojemność jak u poprzedniczki, czyli 520 litrów, ale po złożeniu oparć tylnej kanapy jest to już o 108 litrów większa objętość. Jest to spowodowane dłuższym o 73 mm nadwoziem i o 92 mm zwiększonym rozstawem osi, co w całości zostało ‘zużyte’ na potrzeby osób podróżujących z tyłu.

 

2017 opel insignia sports tourer 1 Oficjalnie: Opel Insignia Sports Tourer

 

Poza tylną częścią wszystko jest identyczne jak w Isigni Grand Tourer. W tańszych wersjach Sports Tourer będzie występował jako przednionapędowiec, w droższych z napędem AWD i systemem wektorowania momentu obrotowego. Po raz pierwszy dostępne będą także reflektory LED złożone z 16 diod każdy. Obie wersja nadwoziowe Insigni zostaną wkrótce pokazane publiczności, a niedługo potem ruszą zamówienia.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Opel

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.