Walentynki to ciekawa data na oficjalną premierę auta, ale to ciekawy ukłon w stronę Polaków, którzy kochają tę Skodę. Nowa Octavia właśnie debiutuje i może zostać z Wami na dłużej – również w sportowych odmianach RS.
Nie da się ominąć tak ważnej premiery jak nowa Skoda Octavia. Zapowiadaliśmy ją na naszym blogu nie raz, ale w końcu nie są to domysły, przecieki, tylko oficjalne dane. Odświeżono karoserię, zmieniono wnętrze, a i gama silnikowa trochę się przeformatowała.
Skoda Octavia 2024 – co się zmieniło?
Zaczynając od karoserii mamy większe reflektory przednie z inną sygnaturą świetlną LED-ów (które są jeszcze skuteczniejszy niż wcześniej). Podobnie popracowano z tylnymi światłami. Do tego nowe kolory lakieru i wzory felg.
Większa metamorfoza odbyła się we wnętrzu samochodu. Pojawił się wielki ekran systemu multimedialnego (nawet 13 cali). Za zegarami również pojawi się cyfrowy wyświetlacz. Projekt nawiązuje do świeżego Superba czy Karoqa. Jest bardziej uporządkowanie i podobno lepiej pod względem materiałów.
Ze względów praktycznych bagażnik ma mieć 600 litrów (640 w kombi), a kabina pasażerska nadal rozpieszczać ilością miejsca w środku.
Od 115 KM do 265 KM
Gama silników Skody będzie obfitować w cztery jednostki benzynowe i dwa diesle. Na razie auto będzie można kupić jedynie z silnikiem 1,5 l TSI (115 KM i 150 KM) i 2.0 TDI (115 KM). Później dojdzie reszta oferty. Cała wygląda następująco:
- 1,5 TSI 115 KM i 220 NM z napędem na przód i 6-biegowym manualem
- 1,5 TSI 115 KM i 220 NM z napędem na przód i 7-biegowym automatem (to miękka hybryda)
- 2,0 TDI 115 KM i 300 NM z napędem na przód i 6-biegowym manualem
- 1,5 TSI 150 KM i 250 NM z napędem na przód i 6-biegowym manualem
- 1,5 TSI 150 KM i 250 NM z napędem na przód i 7-biegowym automatem (to miękka hybryda)
- 2,0 TDI 150 KM i 300 NM z napędem na przód i 7-biegowym automatem
- 2.0 TSI 204 KM i 320 NM z napędem 4×4 i 7-biegowym automatem
- 2.0 TSI 265 KM i 370 NM z napędem 4×4 i 7-biegowym automatem
Najmocniejsza odmiana to oczywiście wersja RS, która zadebiutuje razem z cywilną odmianą. Ona również może być w nadwoziu liftback lub kombi.
Cen jeszcze nie znamy
Konrad Stopa
fot. Skoda