Mercedes przedstawił kolejny samochód ze stajni AMG, który jest znowu hybrydą plug-in. Jest to model Mercedes GLE w dwóch wersjach – SUV i Coupe.
Mercedes GLE 53 w wersjach SUV i Coupe oferuje wyjątkową mieszankę jazdy z pasją oraz znaczny zasięg na napędzie elektrycznym. Te innowacyjne odmiany GLE stają się istotnym elementem naszej przyszłościowej oferty, obok naszych hybryd E PERFORMANCE, skierowanych na osiągi.
Pod maską tej sportowej hybrydy znajduje się rzędowy, sześciocylindrowy silnik turbodoładowany o pojemności 3 litrów. Ten silnik został gruntownie zmodyfikowany na potrzeby hybrydy plug-in i teraz rozwija moc 449 KM, co oznacza wzrost o 14 KM w porównaniu do poprzednika. Prace modernizacyjne obejmują zmiany w oprogramowaniu i dodatkowe chłodzenie. Dzięki zastosowaniu elektryki samochód ma być bardziej efektywny i eliminować turbodziurę.
Jednostką elektryczna o mocy 100 kW (136 KM) została wyposażona w akumulator o pojemności 31,2 kWh i napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny niemal od zera, co gwarantuje dynamiczną jazdę już od momentu ruszania.
Łączna moc systemowa wynosi więc w tym aucie 544 KM, a moment obrotowy wynosi. 750 Nm. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a w trybie elektrycznym można osiągnąć prędkość nawet do 140 km/h. Dzięki zasięgowi w trybie elektrycznym wynoszącemu 80-86 km (SUV) i 82-87 km (Coupe) – dane dla cyklu mieszanego WLTP – większość codziennych tras można pokonać bez potrzeby korzystania z silnika spalinowego. Samochód jest wyposażony w ładowarkę prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW, a na życzenie dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu akumulator można naładować od 10% do 80% w zaledwie 20 minut.
Wzornictwo nowego modelu Mercedes-AMG 53 HYBRID 4MATIC+ zostało odświeżone i zawiera specyficzne cechy charakterystyczne dla hybryd plug-in. Dolna przednia osłona dostarcza powietrze do dodatkowej chłodnicy, a emblematy na błotnikach wskazują na hybrydowy napęd. Model GLE 53 HYBRID 4MATIC+ jest wyposażony w standardowe 21-calowe felgi z lekkiego stopu. Układ hamulcowy AMG Performance zawiera wentylowane tarcze o wymiarach 400 x 38 mm na przedniej osi z sześciotłoczkowymi nieruchomymi zaciskami oraz tarcze o wymiarach 370 x 32 mm na tylnej osi z jednotłoczkowymi zaciskami (pływającymi).
System rozrywki i informacji MBUX zawiera funkcje specyficzne dla hybryd plug-in, takie jak menu ładowania oraz informacje o stanie naładowania i temperaturze akumulatora wysokonapięciowego, a także zasięg w trybie elektrycznym. Standardowe wyposażenie samochodu zawiera elektrycznie otwierany panoramiczny dach, podgrzewane przednie siedzenia, adaptacyjny asystent świateł drogowych oraz integrację ze smartfonem. Oprócz tego samochód wyposażony jest w aktywny układ wydechowy AMG Performance, system audio Burmester, pakiet pamięci, system parkingowy 360 stopni, pakiet KEYLESS GO oraz asystent martwego pola. Kierowcy skorzystają także z nowej generacji kierownicy AMG Performance z przyciskami, które pozwalają na intuicyjne sterowanie ważnymi funkcjami i programami jazdy bez odrywania rąk od kierownicy. Istnieje opcja podgrzewanej kierownicy oraz wykończenia z włókna węglowego. Wersja Coupe dodatkowo oferuje klimatyzowane przednie siedzenia, rozszerzoną rzeczywistość w systemie MBUX oraz reflektory MULTIBEAM LED.
Nowe podwozie tego modelu GLE 53 HYBRID 4MATIC+ zostało dostosowane do potrzeb hybrydy. Zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL wyposażono w adaptacyjne tłumienie i nowy osprzęt. Efektem jest odpowiednie połączenie komfortu jazdy na napędzie elektrycznym z charakterystycznym dla AMG, sportowym podejściem. Oprócz nowych stabilizatorów na przedniej i tylnej osi, podwozie hybrydowe otrzymało nowe odboje kolumn oraz nowe amortyzatory na tylnej osi. Oprogramowanie zostało również zaktualizowane. Dzięki dopracowaniu zawieszenia, układu ESP, całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz układu kierowniczego, samochód oferuje bezpieczne, dynamiczne i pewne prowadzenie.
Wybralibyście nadwozie cuope czy SUV?
Konrad Stopa
fot. Mercedes
Komentarze 1