Lexus RZ Outdoor Concept to propozycja dla miłośników jazdy terenowej. Niestety to jedynie concept.
Lubcie jeździć w terenie? Lexus chyba też lubi, bo stworzył model koncepcyjny, który nazywa się RZ Outdoor. Teraz będzie można podjechać niezauważonym i zrobić ładne zdjęcie dzikiej natury.
Dłuższa seria terenowa Lexusa
Lexus w ramach projektu Overtrail zaprezentował RZ Outdoor Concept, czyli prototyp terenowej wersji elektrycznego RZ. Jest to kolejne auto z serii po modelach RX Outdoor Concept, w którym zastosowano hybrydę plug-in, oraz ROV Concept 2, który wykorzystuje wodorowy silnik spalinowy.
W RZ Outdoor Concept zastosowano dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 313 KM, która przenoszona jest na wszystkie koła przy pomocy nowego napędu DIRECT4.
Terenowe modyfikacje wymusiły zmianę wymiarów auta. W porównaniu do standardowego modelu, długość auta wzrosła o 25 mm (4830 mm), a wysokość o 20 mm (1655 mm). Szerokość pozostała taka sama (1895 mm).
Auto wyposażono w 18-calowe felgi z oponami AT w rozmiarze 265/60R18, które umożliwiają jazdę poza asfaltem, dzięki czemu auto ma poruszać się pewnie.
RZ ma zmieniony przedni zderzak wraz z osłoną, a także oświetlenie, które ułatwia poruszanie się po zmroku – jedną listwę LED zamontowano na dachu, drugą na środku przedniego zderzaka. Zestaw uzupełniają dwa reflektory marki KC umiejscowione w rogach zderzaka.
Z tyłu zmieniono zderzak oraz dodano hak holowniczy, który pozwala na zamontowanie bagażnika rowerowego.
Dwukolorowe nadwozie i elegancja nawet w terenie
Lexus RZ Outdoor Concept ma dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym lakier Regolith, znany z innych aut z linii Outdoor Concept, połączono z odcieniem Piano Black.
Klamki oraz błotniki pomalowano są w kolorze czarnego matu, a dodatkowe chlapacze są pomarańczowe. Listwy okienne wykonano ze stali nierdzewnej i pomalowano na czarno.
Może za jakiś czas ten prototyp znajdzie odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Konrad Grobel
Fot. Lexus
Komentarze 1