Na naszych oczach MG Cyberster tworzy nowy segment elektrycznych, sportowych roadsterów.
Marka MG Motor ma ogromne aspiracje. Europejska ekspansja trwa w najlepsze, a od grudnia tamtego roku chińsko-brytyjski producent jest obecny także w Polsce. Na razie oferta jest ograniczona do dwóch modeli spalinowych i jednego elektrycznego, ale sprzedaż idzie dobrze. Dość powiedzieć, że w Polsce już ponad 1000 osób zdecydowało się na zakup samochodu MG.
Jak każdy producent z aspiracjami, MG potrzebuje halo-cara. To taki model, który może nie bije rekordów popularności, za to potrafi bezbłędnie skradać nagłówki i być ozdobą każdego salonu. Wpływa to pozytywnie na wizerunek marki, relacje z klientami i sprzedaż wszystkich tańszych modeli w ofercie. Czymś takim ma być dla MG sportowy roadster z napędem elektrycznym: Cyberster.
Jakby tego było mało, nowe MG Cyberster zapoczątkuje cały nowy segment elektrycznych samochodów sportowych. Chińczycy ubiegli uznanych potentatów w tej materii, bo swoje elektryczne coupe/roadstery w przyszłym roku zaprezentuje Porsche, Alpine i Lotus. W tej chwili wszystkie te marki prowadzą intensywne prace rozwojowe mające na celu wyeliminowanie wszelkich problemów z tą nową technologią w sportowym wydaniu.
Tymczasem zaprezentowany jako koncept w 2021 roku Cyberster właśnie wjeżdża do Europy. Klienci w Wielkiej Brytanii poznali już pełną specyfikację i cenniki efektownego roadstera, a pierwsze dostawy mają się odbyć w sierpniu. Później przyjdzie czas także na kontynentalną część Europy, w tym Polskę. Trudno jednak powiedzieć czy MG wyrobi się z tym planem jeszcze przed końcem roku.
Specyfikacja i osiągi MG Cyberster
W oczekiwaniu na polską premierę można się pobawić brytyjskim konfiguratorem Cyberstera. Na razie w ofercie są dwie odmiany: słabsza Trophy z napędem na tył i mocniejsza GT z napędem na obie osie. Podstawowy model wyposażono w jeden silnik rozwijający 340 KM i 475 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5 s, a zasięg wynosi 508 km. Mocniejszy model ma dwa motory o łącznej mocy 503 KM i momencie obrotowym 725 Nm. Sprint do “setki” trwa zaledwie 3,2 s, a zasięg wynosi 444 km.
Jeśli chodzi o różnice w specyfikacji, oprócz napędu inne są tylko koła. Słabsze Trophy ma koła 19-calowe, a topowe GT 20-calowe o innym wzorze. Bez dopłaty producent proponuje biały lakier z czarnym dachem, ale za 500 funtów można zmienić kolor tkaniny dachowej na bordowy. MG będzie produkować Cyberstera w pięciu kolorach, wśród których jest efektowny czerwony Dynamic oraz żółty Inca. Kokpit nowego MG może być albo czarno-bordowy, albo szary/jasnoszary.
Brytyjskie ceny
No i najważniejsze – ceny. Konfigurator startuje od kwoty 54 995 funtów za wersję Trophy. Mocniejsze GT kosztuje już 59 995 funtów, a z wszystkimi dostępnymi opcjami ledwo da się przekroczyć 61 tysięcy funtów. Brytyjskie ceny nie muszą się wprost przeliczać na polskie, ale w UK mniej więcej tyle samo trzeba zapłacić za całkowicie spalinowe Porsche 718 Boxster z 300-konnym motorem 2.0 turbo. U nas za taki samochód trzeba dać 297 000 zł plus opcje.
Miałem już okazję obejrzeć na żywo przedprodukcyjny egzemplarz MG Cyberster i jego wygląd naprawdę robi wielkie wrażenie. Z otwartym dachem auto ma sylwetkę modelowego roadstera i zupełnie nie widać, aby proporcje były w jakiś sposób zaburzone z powodu ukrytej w podłodze baterii. Dodatkowo MG pokusiło się o niezwykle efektowne tylne światła w kształcie strzałek oraz podnoszone do góry nożycowe drzwi. W środku kierowca ma przed oczami potrójny ekran z najważniejszymi informacjami oraz bardzo sportową kierownicę.
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. cztery tryby jazdy, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele z pamięcią, launch control, podgrzewaną kierownicę, tapicerkę ze skóry i alcantary oraz każdy system bezpieczeństwa jaki tylko wymyślicie. W parkowaniu pomaga kamera 360, w podróży nawigacja, a muzykę odtwarzacie przez Bluetooth na głośnikach systemu audio BOSE. Nic dziwnego, że lista opcji ogranicza się właściwie tylko do kolorystyki.
Tekst: Bartłomiej Puchała
zdjęcia: materiały prasowe
Komentarze 3