Fiat w Europie prawie nie istnieje. W Brazylii z kolei, motoryzacja opiera się o modele Fiata.
Bardzo trudno jest wyjaśnić tego typu sytuację w kilku zdaniach. Jest wiele czynników, które w połączeniu stanowią o sukcesie włoskiej marki na brazylijskim rynku. Oprócz niższych kosztów produkcji duży wpływ mają również mniej rygorystyczne norme które muszą spełniać nowe samochody. Oczywiście, jest to duże uproszczenie i dla wielu osób tego typu wytłumaczenie fenomenu Fiata w Brazylii będzie mocno naciągane.
Fakty mówią jednak same za siebie. W styczniu 2023 roku Fiat kolejny raz był liderem sprzedaży nowych samochodów w Brazylii. 28.582 zarejestrowane egzemplarz już w pierwszym pełnym miesiącu nowego roku przełożyły się na udział w rynku wynoszący 21,8%. Sama sprzedaż Fiata wzrosła o 1,9% w porównaniu ze styczniem 2022 roku.
Sukcesów Fiata w Brazylii jest więcej. Aż trzy modele włoskiego producenta znajdują się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych modeli. Trzeba zajrzeć prawdzie w oczy. Kiedyś podobna sytuacja miała miejsce w Polsce czy Europie. Obecnie to Brazylia jest najmocniejszym punktem Fiata.
Liderem sprzedaży jest model Strata, który znalazł ponad 7 tysięcy nabywców. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również modele modele Argo i Mobi. Oba znalazły w styczniu ponad 4 tysiące nabywców.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat