Ford od lat nieźle trzyma się w dziedzinie aut dostawczych i użytkowych. Od wczoraj możecie zamówić nowość, która jest małym busem. Ford Transit Courier debiutuje w Polsce.
Z najważniejszych danych technicznych to Ford Transit Courier ma długość wynoszącą 4 337 mm (4 343 mm w wersji Active), szerokość bez lusterek 1 791 mm, wysokość 1 827 mm (1 839 mm w Active), a rozstaw osi równy 2 692 mm. Przestrzeń ładunkowa w wersji Van ma pojemność 2.9 m3, a ładowność pojazdu zależy od wersji i wynosi od 636 kg do 813 kg.
W gamie silnikowej nowego Transita Couriera w Polsce znajdziemy niezawodne jednostki benzynowe i wysokoprężne. Dostępne są różne warianty, w tym wielokrotnie nagradzany 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i 125 KM oraz oszczędny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie modele są wyposażone w 6-biegową manualną skrzynię biegów, a wersja 1.0 EcoBoost 125 KM oferuje również 7-biegową automatyczną skrzynię dwusprzęgłową. Pod koniec 2024 na rynku pojawi się elektryczna odmiana tego modelu
Nowy Transit Courier z napędem na przednie koła dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Limited oraz Active. W sprzedaży będą zarówno wersje dostawcze, jak i osobowa kombi.
Najtaniej dostaniemy wersję Trend za 81 750 zł netto, ale na pokładzie pojawi się elektryka lusterek, okien, czujniki parkowania czy dotykowy ekran systemu SYNC 4. Opcja limited to koszt 88 950 złotych (automatyczna klimatyzacja oraz na przykład kamera cofania). Najdroższa wersja Active to już wydatek 91 350 złotych, ale otrzymamy lepsze materiały wykończenia.
Trzeba przyznać, że taki Transit wygląda bardzo ciekawie i osobowo. Nie sądzicie?
Konrad Stopa
fot. Ford