Inżynieria hybrydowa w samochodach sportowych chyba nie powinien już dziwić, ale oprócz lepszych osiągów są też wady. Mercedes-AMG GT 4-door S E Performance kosztuje więcej, a do tego sporo waży!.
Zastanawiacie się o jakich kwotach mówimy? Otóż bazowa wersja startuje od prawie miliona złotych. Tanie nie jest! Auto waży prawie 2,4 tony, ale mimo wszystko jest szybkie i do setki rozpędza się w 2,9 sekundy i kończy na prędkości 316 km/h.
Wszystko dzięki 4-litrowemu V8 o mocy 843 KM oraz 1470 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. To zasługa nie tylko wielkiego silnika spalinowego, ale też tego elektrycznego. Całość sprawia, że osiągi samochodu są naprawdę niesamowite. Co więcej, ten Mercedes ma 2 skrzynie biegów. Oczywiście kierowca, a raczej samo auto przełożenia dobiera automatycznie. Napęd oczywiście na 4 koła.

Dla swoich klientów Mercedes przygotował specjalnie wyróżniki tego modelu. 21-caloweg felgi, zmodyfikowana karoseria lub zielony lakier to tylko niektóre dodatki. Świat moto śmieje się jednak z pakietu bezpieczeństwa dla dzieci, który oprócz systemów bezpieczeństwa posiada właśnie elementy wizualne AMG. Pakiet kosztuje ponad 100 tysięcy, więc ładnie umieszczono tam takie „bezpieczne” dodatki.
A hybryda jest tu raczej z dodatku, bo auto na prądzie przejedzie tylko 12 kilometrów. Bateria ma pojemność 6,1 kWh.
Konrad Stopa
fot. Mercedes
