Fiat ma za sobą trudny czas. Pozycja lidera sprzedaży to bardzo odległa przeszłość. Jest jednak małe światełko w tunelu dla włoskiej marki.
Pomimo tego, że do końca roku zostało jeszcze 9 dni, to już nic nie zmieni sytuacji włoskiego Fiata na rynku w Hiszpanii. Fiat pozostanie liderem sprzedaży w segmencie A oraz w przypadku samochodów elektrycznych. To ważna informacja dla marki należącej do Stellantis. To też dowód na to, że Fiat powinien wrócić do korzeni – czyli tworzenia małych pojazdów w niskiej cenie. Tak właśnie marka budowała swoją potęgę.
Jak dotychczas Fiat sprzedał aż 15.268 sztuki modelu 500. To czyni go liderem segmentu A w Hiszpanii z udziałem na poziomie 45%. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się też Panda, która pozostaje najbardziej przystępnym samochodem w kategorii eko.
Dobra sprzedaż Fiata w Hiszpanii prawdopodobnie utrzyma się także w 2024 roku. Wszystko za sprawą nowości, które marka planuje wprowadzić na tamtejszy rynek. Pierwszą jest debiutujący właśnie i produkowany w Polsce Fiat 600 (na początku dostępny będzie wyłącznie w wersji elektrycznej) oraz Fiat Topolino. Wspomniany elektryczny czterokołowiec oferuje zasięg na poziomie 75 km, prosty system ładowania i prędkość maksymalną 45 km/h. To idealna propozycja do miasta, która sprawdzi się w centrum a także w strefach z ograniczeniem prędkości do 30 km/h.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat