Wydawać by się mogło, że kroki zrobione przez zarząd włoskiej marki nie przynoszą pożądanego efektu. Nic bardziej mylnego. Dowodem jest rynek niemiecki.
Trzeba mieć na uwadze, że Alfa Romeo ma bardzo ubogą ofertę modelową. Co więcej w oczach wielu osób Tonale – najnowszy model nie wpłynął znacząco na wzrost sprzedaży. Jak się okazuje, są to tylko pozory.
W oparciu o statystyki Federalnego Urzędu ds. Transportu Samochodowego w Niemczech można się dowiedzieć, że Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o 94,7%. Do porównania przyjęto pierwsze trzy kwartały 2023 roku oraz analogiczny okres w zeszłym roku. Sprzedaż w bieżącym roku jest wielokrotnie wyższa. W samym wrześniu wzrost sprzedaży wyniósł 24,4% w porównaniu z wrześniem 2022 roku.
Liderem marki jest Tonale, które stanowiło 36% sprzedaży samochodów marki w Niemczech. Niewiele ustępuje mu Giulia z wynikiem 35%. Stelvio z kolei może się pochwalić wynikiem 29%. Trzeba pokreślić, że w przyszłym roku ma zadebiutować najmniejszy SUV w gamie Alfa Romeo. Może to kolejny raz korzystnie wpłynąć na sprzedaż marki.
Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek