BMW jako pierwszy producent chce zrekompensować sobie koszty produkcji samochodów za pomocą reklam wyświetlanych w systemie iDrive.
Zasada działania ma być bardzo prosta. Poprzez nawigację GPS system będzie wiedział w jakim miejscu jesteśmy i czego możemy potrzebować, a najciekawsze propozycje wyświetlą się na ekranie samochodu.
Producent nie informuje jednak czy takie reklamy będzie można wyłączyć. Znając życie pewnie nie. Jedyne, co nam zostanie to ustawienie branży, która nas najbardziej interesuje.
fot. BMW
Kampanie reklamowe podpowiadające nam adresy sklepów w najbliższej okolicy możemy już zaobserwować na mapach w smartfonach, i szczerze mówiąc jest to bardziej uciążliwe, niż pomocne. Pamiętajmy też, że ekrany samochodowe nie mają wielkich rozmiarów, więc reklamy zasłaniałyby ważne, szczególnie dla kierowcy informacje.
O tym czy to jest dobre czy złe możemy sobie podyskutować, ale marne szanse, żeby producent dał się przekonać do porzucenia tego pomysłu. Testy już niestety trwają.
Konrad Stopa