Technologia EcoBoost w Lincolnie Navigatorze!

Najnowszy Lincoln Navigator zostanie zaprezentowany szerszej publiczności 6 lutego na salonie samochodowym w Chicago. My już dziś wiemy jak będzie wyglądał i jakie silniki trafią pod jego maskę. Trzymajcie się mocno, bo Amerykanie tym razem postawili na ekologię i oszczędność…

Lincoln Navigator MY2015 ma oprzeć się coraz mocniejszej konkurencji – głównie Cadillacowi Escalade, który niebawem również zadebiutuje w nowej odsłonie. Włodarze Lincolna postanowili więc mocno odświeżyć przód pojazdu. Nowe są reflektory, grill, maska oraz wbudowane w przeprojektowany zderzak reflektory do jazdy dziennej. Samochód będzie od teraz standardowo sprzedawany na 20-calowych kołach (w opcji mocniej pochromowane 22-calowe).

Lincoln Navigator 2015 800x600 wallpaper 02 Technologia EcoBoost w Lincolnie Navigatorze!

Mierzące prawie 5,3 metra nadwozie (w wersji wydłużonej 5,65) jest w stanie pomieścić 8 osób, a liczący niebagatelne 3630 litrów bagażnik pozwoli na przewiezienie na pobliską pustynię nie jedną ofiarę mafijnych porachunków. Wewnątrz poprawiono jakoś materiałów. Wygląd deski rozdzielczej mnie osobiście powala – masywne kształty, olbrzymi podłokietnik, smacznie wkomponowany 8-calowy wyświetlacz, który obsługuje system multimedialny MyLincoln Touch, dużo drewna i skóry. Tak powinno być w każdym amerykańskim aucie!

Lincoln Navigator 2015 800x600 wallpaper 0d Technologia EcoBoost w Lincolnie Navigatorze!

Najważniejsze zmiany czekają jednak na przyszłych właścicieli Navigatora pod maską. Potężne V8 o pojemności 5,4 litra zostanie zastąpione przez podwójnie doładowane 3,5 V6 EcoBoost. Miłośnicy proekologicznej jazdy niech się za wcześnie jednak nie cieszą. Auto będzie prawdopodobnie szybsze od poprzednika. A wszystko dzięki ok. 370 koniom mechanicznym i aż 580 Nm momentu obrotowego (dokładne dane poznamy wkrótce).  Poddany downsizingowi (jak to brzmi w przypadku 3,5 litrowej jednostki!) silnik ma współpracować z sześciobiegową skrzynią automatyczną oraz montowanym na specjalne życzenie napędem na cztery koła Control Trac Four-Wheel-Drive. dodatkowo nowy Lincoln Navigator zostanie wyposażony w aktywne zawieszenie Lincoln Drive Control z systemem Continously Controlled Damping. Czekamy na premierę!

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?