Niemiecka marka podąża śladami Porsche i już wkrótce zaprezentuje odświeżoną wersję swojego elektrycznego sedana. Audi RS E-Tron GT nie tylko otrzyma kilka poprawek wizualnych, lecz również topową wersję Performance z dodatkową mocą i kilkoma modyfikacjami.
Niestety topowy wariant Performance nie będzie z pewnością tak szalony jak Porsche Taycan Turbo S, czy też jeszcze bardziej absurdalne GT. Niestety równowaga w Volkswagenie musi być zachowana i elektryczny sedan od czterech pierścieni może co najwyżej zaparkować przed podwórkiem Porsche. Jednak jego silniki elektryczne otrzymają od niemieckich inżynierów nieco sterydów i zapewne zaoferują nam około 700 KM mocy. Nadal jest to ogromna przepaść do Taycana Turbo S oraz GT, ale i tak dodatkowa moc zawsze się przyda. W przedlifcie mogliśmy liczyć na 646 KM mocy i 830 Nm momentu obrotowego.
Jednak to nie koniec nowości, które trafią na pokład odświeżonego elektryka. Możemy sądzić, że E-Tron odziedziczy po Taycanie zestaw akumulatorów o pojemności 83,6 oraz 98,6 kWh. Te kilka dodatkowych kWh z pewnością przełożą się na większy zasięg, którego i tak zawsze brakuje u elektryków. Jednak ważniejsza jest dla nas maksymalna moc ładowania, która również wzrośnie. Przedliftowy Taycan mógł pobierać maksymalnie 270 kW, jednak po odświeżeniu uciągnie wtyczkę o mocy nawet 320 kW. Zapewne podobne wartości trafią również do Audi.
Audi RS E-Tron GT z nowym zawieszeniem
Oprócz tego elektryk doczeka się kilku poprawek wizualnych, które możemy dostrzec na tym prawie niezakamuflowanych zwiastunie. Niemieccy projektanci ograniczyli kosmetykę do minimum i E-Tron doczeka się lekko zmienionych zderzaków. Z kolei do wnętrza zapewne trafi nowy system multimediów. Możemy również dostrzec, że za aerodynamicznymi obręczami ukryto ceramiczne tarcze. Jeżeli wnikniemy głębiej to znajdziemy nowe zawieszenie. A mianowicie elektrohydrauliczną konstrukcję, którą mogliśmy znaleźć m.in. w Panamarze czy Taycanie. Jednak w przeciwieństwie do usportowionego Porsche, E-Tron otrzyma znacznie bardziej komfortowe nastawy. Oczywiście całość dopełniają drobne poprawki w układzie jezdnym.
Premiera odświeżonego Audi RS E-Tron GT oraz bazowego E-Tron GT zapewne nastąpi w przeciągu najbliższych miesięcy. Jednak na jego przybliżony cennik będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, gdyż Audi zamierza rozpocząć jego produkcję w drugiej połowie bieżącego roku.
Damian Kaletka
Fot. Audi