• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Oto i ona – Alfa Romeo 33 Stradale

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
31/08/2023
w Newsy
1
Alfa Romeo 33 Stradale
208
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale nie będzie jednak hybrydą. Klienci mogą wybierać pomiędzy silnikiem spalinowym, a mocniejszym elektrycznym układem napędowym. Niestety wszystkie egzemplarze zostały już wyprzedane.

Włosi właśnie zaprezentowali swój najnowszy samochód. Finalnie nowy model odziedziczył swoją nazwę po kultowym 33 Stradale. Alfa Romeo postanowiła połączyć silnik umieszczony centralnie wraz z nadwozie w stylu retro. Odpowiadają za nie konstruktorzy z Carrozzeria Touring Superleggera, którzy ręcznie zbudowali nadwozie każdego z limitowanych egzemplarzy. Trzeba przyznać, że efekt jest całkiem niezły.

Warto przeczytać

Dobra wiadomość dla fanów Alfa Romeo

Koncern Chery wchodzi do Europy i do Polski

Tyle w Polsce kosztuje Peugeot 208

We wnętrzu maszyny spoczęła 3-litrowa V6 z podwójnym turbodoładowaniem, która generuje ponad 630 KM mocy. Oczywiście cała moc trafia wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego, dwusprzęgłowego automatu od firmy ZF. Marka nie zdradziła nam, ile oferuje on Nm, jednak patrząc po obecnej ofercie marki będziemy mogli liczyć na około 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ciekawe Alfa Romeo twierdzi, że nie jest to V6 Nettuno od Maserati. Na pokład samochodu miała trafić nieco zmodyfikowana 2,9-litrowa V6 znana z modeli Giulia i Stelvio Quadrifoglio, która została powiększona do 3 litrów.

ADVERTISEMENT
Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale jako elektryk

Alternatywnie klienci mogą zdecydować się na czystko elektryczny wariant 33 Stradale. Tak, zamiast potężnej hybrydy otrzymaliśmy mocnego elektryka. Niemniej jednak oferuje on ponad 761 KM, co odpowiada mocy dostępnej w GranTurismo Folgore, gdzie trzy silniki zapewniają łączny moment obrotowy 996 Nm. Warto także wspomnieć, że sportowym elektrykiem przejedziemy maksymalnie do 450 km według norm WLTP.

Niezależnie od wybranego wariantu, nowa Alfa Romeo 33 Stradale przyśpiesza od „Zera do setki” w niecałe trzy sekundy i osiąga prędkość maksymalną na poziomie 333 km/h. Aby zapanować nad ogromną mocą Alfa Romeo dorzuciła do modelu węglowo-ceramiczne tarcze Brembo i układ hamulcowy typu „brake-by-wire”. Nie mogło także zabraknąć zawieszenia z aktywnymi amortyzatorami i układem podnoszenia przedniej osi.

Nowa Alfa Romeo jest ściśle limitowana i powstanie w nakładzie zaledwie 33 egzemplarzy. Wszystkie zostały sprzedane w ciągu kilku tygodni po Grand Prix Włoch Formuły 1 na torze Monza. Wtedy to potencjalni nabywcy zostali zaproszeni do wcześniejszego obejrzenia modelu za zamkniętymi drzwiami. Żadne dwa samochody nie będą jednak takie same. Każdy z nich będzie „wyjątkowym i niepowtarzalnym dziełem sztuki”, skrupulatnie wykonanym przez specjalny zespół.

Alfa Romeo 33 Stradale

Spersonalizujesz nawet nr VIN

Alfa Romeo oferuje szeroki wachlarz personalizacji modelu. Zalicza się w tym niestandardowy numer VIN z ośmioma cyframi wybranymi ręcznie przez właściciela, który jest również wyświetlany na tunelu środkowym. Z kolei samo nadwozie wykonano z włókna węglowego. Nawet ramy zbudowano z karbonu, podczas gdy tylna szyba została zastąpiona poliwęglanem.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji kolorystycznych: Tributo i Alfa Corse. Pierwszy wariant naśladuje klasyczny samochód, z kolei drugi będzie nieco bardziej sportowy. Wnętrze przypominające kokpit ma aluminiowe łopatki zmiany biegów za uproszczoną kierownicą ponieważ Alfa chce, abyś skupił się na tym, co naprawdę ważne – na prowadzeniu. Do wnętrza trafiła również skóra, włókno węglowe, aluminium i Alcantara.

Nie jest to ostatni spersonalizowany model marki. Dyrektor generalny Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato, wyznał, że szykują dla nas jeszcze kilka niespodzianek.

Damian Kaletka
Fot. Alfa Romeo

Tagi: Alfa RomeoAlfa Romeo 33 Stradale
Poprzedni post

Renault Clio po lifcie wycenione w Polsce

Następny post

Nadchodzi nowy Passat

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

NewGiuliaStelvioQ100Anniversario

Dobra wiadomość dla fanów Alfa Romeo

Autor Paweł Oblizajek
03/10/2023
0

Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin w pewien sposób niszczą piękno dawnej motoryzacji. Silnik rzędowe są systematycznie wycofywane z wielu...

main

Koncern Chery wchodzi do Europy i do Polski

Autor Paweł Oblizajek
03/10/2023
0

Chińskie koncerny coraz pewniej czują się w Europie. Ilość marek gwałtownie rośnie. Wkrótce dołączą kolejne trzy. W Europie zadebiutują aż...

Peugeot e 208

Tyle w Polsce kosztuje Peugeot 208

Autor Konrad Stopa
02/10/2023
0

Peugeot 208 to aktualnie najmniejsze auto tego producenta w Polsce. Niedawno przeszło facelifting, a teraz w cenniku pojawiły się polskie...

Audi R8 E-Tron

Następne elektryczne Audi R8 jest już w planach

Autor Damian Kaletka
01/10/2023
0

Kiedy otrzymamy wyczynowego elektryka?

Następny post
DB2023AU00879 large

Nadchodzi nowy Passat

Komentarze 1

  1. Pingback: Używane: Alfa Romeo 33, miłość vs rozsądek – 1:0 | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET