Test: Tablet Overmax DualDrive Max II

Producent reklamuje to urządzenie jako tablet dla kierowców. Dla mnie osobiście to nietrafiona strategia marketingowa. Tablet podczas jazdy? Myślę, że wystarczyłoby dodać słówko “zawodowych” i byłoby wszystko ok. Czytając mój test tableta Overmax Dualdrive Max II dowiecie się dlaczego.

Po pierwsze, Overmax Dualdrive Max II, jak sama nazwa wskazuje, jest duży. Ekran o powierzchni 10.1 cala to spory obszar, który zawieszony pod szybą podczas jazdy stworza ogromne zagrożenie dla kierowcy, ale i innych użytkowników drogi. Takie wrażenie będzie potęgować niewielki rozmiar Waszego samochodu, więc jeżeli posiadacie np. Fiata 500, to mogiła.

Po drugie, tablet idealnie nadaje się do pracy podczas postoju. Wtedy możemy spokojnie korzystać z wszystkich jego funkcji, bez obawy o bezpieczeństwo. A jest z czego korzystać. Overmax wyposażył swój tablet np. w odbiornik telewizji cyfrowej DVB-T, więc spokojnie prawie w każdym miejscu w Polsce nie przegapicie żadnego odcinka ulubionego programu.

Te dwa główne argumenty kojarzą mi się z taksówkarzami lub kierowcami ciężarówek, ponieważ oni spędzają najwięcej czasu w samochodzie i to nie zawsze prowadząc. Overmax przekonuje nas jednak, że niedzielni kierowcy też będą zachwyceni, ponieważ Dualdrive Max II na swoim wielkim, oczywiście dotykowym wyświetlaczu, może pokazywać również cel naszej wędrówki. Urządzenie wyposażone jest w moduł GPS, a także posiada specjalnie dedykowaną aplikację Be-on-road. Niestety bez wsparcia ze strony sieci WiFi położenie pozycjonuje się w ciągu 1 – 2 minut. Mimo to tablet jako nawigacja sprawdza się bardzo dobrze, ale jeszcze raz Was proszę – niech obsługuje go pasażer.

 

zdjecie 3 1381233136 Test: Tablet Overmax DualDrive Max II

 

Analizując parametry urządzenia, testowany tablet jest średniakiem. Nie powala swoim dwurdzeniowym procesorem RockChip o taktowaniu 1,6 Ghz, ale nie sprawia też żadnych problemów (typu zacięcie się na skrzyżowaniu). Jest po prostu ok.

Narzekałem za to na ekran, który wyświetla obraz w rozdzielczości 1024×600 pikseli. We współczesnym świecie nie przystoi to mianu “najnowszej technologii”, a przyznajmy szczerze – wyświetlany obraz razi w oczy. Jedyną zaletą takiego rozwiązania jest małe obciążenie wydajności sprzętu, ale chyba nie tędy droga. No chyba, że będziemy traktować Overmaxa Dualdrive Max II tylko jako nawigację samochodową.

A w tym przypadku bardzo istotna jest żywotność baterii. Niestety nie jest ona najpojemniejsza, ponieważ akumulator ma jedynie 5000 mAh. Na czuwaniu przy włączonym GPS i WiFi bateria traciła jedynie 10% w ciągu 5h30min. Mimo to tablet potrafił się rozładować w ciągu 11 godzin. Na Polskę Wam wystarczy, ale co z zagranicą?

Uzupełniając test wspomnę jeszcze o doznaniach wizualnych. Trzeba podkreślić, że tablet jest przeogromny. Ramka ekranu jest gruba, a proporcje ekranu 16:9 jeszcze bardziej powiększją urządzenie – przynajmniej optycznie. Wszystkie złącza i przyciski umieszczone są na prawej krawędzi. Obudowa z tworzywa sztucznego tworzy zwarta bryłę, która jest schudnie wykończona, lecz szybko zbiera nasze odciski placów. Waga urządzenia to 328 gramów, więc nie jest źle.

 

zdjecie 2 1381233135 Test: Tablet Overmax DualDrive Max II

 

Razem z tabletem w pudełku otrzymamy cały szereg dodatkowych akcesoriów, niezbędnych do spełnienia wszystkich ról, które przewidział dla niego producent. Najciekawszym z nich jest  dopinany tuner telewizji cyfrowej DVB-T o oznaczeniu OV-TV-01 z teleskopową antenką oraz przejściówką MCX na “dużą” antenę. Wyposażenie obejmuje także solidny uchwyt samochodowy z przyssawką na szybę, oraz komplet okablowania (adapter OTG, micro USB, i żeńskie micro USB na męskie duże USB spełniający rolę przedłużacza). Poza tym dwie ładowarki – sieciowa i samochodowa, obydwie 5V/2A i na dedykowane złącze zasilania. Niezła lista, prawda?

Zapytacie pewnie ile takie cacko kosztuje? Producent wycenia go w oficjalnym sklepie na kwotę 449 zł. Należy przyznać, że to niezbyt wygórowana cena jak za samą nawigację, a pamiętajmy, że mamy jeszcze w pakiecie tablet, a nawet mini telewizor. Dlatego też to idealna propozycja dla kogoś, kto spędza w aucie sporo godzin, czasem nawet na postoju.

Konrad Stopa

Fot: Overmax

 

SPECYFIKACJA:

Model:DualdriveMAXII + DVB-T
System:
Android 4.2
Procesor:
Cortex A9 Dualcore 2 x 1,6 Ghz
Ekran:
10,1″ HD
Rozdzielczość:
1024×600 px
Pamięć RAM:
1GB DDR3
Pamięć wbudowana:
8GB
Inne:
Dwie kamery (0.3MP i 2.0MP)HDMImicroUSBGPSBluetoothOTGDVBT – dongel w zestawie

G-Sensor

Czytnik kart microSD do 32GB

Wifi 802,11 b/g/n

Bateria:
5000mAh
Wymiary:
263mm x 170mm x 8,5mm

 

 

 

 

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: