• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nadeszło elektryczne Renault Scenic E-Tech

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
04/09/2023
w Newsy
0
Renault Scenic E-Tech
195
SHARES
1.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nowe Renault Scenic E-Tech zadebiutowało w Monachium jako samochód czysto elektryczny. Pod jego maską spoczywa pojedynczy silnik elektryczny dostarczający do 220 KM mocy.

Nowe Renault Scenic zostało zbudowane na płycie podłogowej CMF-EV, z której korzysta również Megane E-Tech i Nissan Ariya. Samochód trafi do sprzedaży w Europie już w przyszłym roku wraz z dwoma bezemisyjnymi układami napędowymi. Niezależnie od wyboru otrzymamy niklowo-manganowo-kobaltowe akumulatory od LG.

Warto przeczytać

Nadciągają zmiany w BMW M

Nissan Ariya Nismo testowany w Nurburgring

MG Motor wchodzi do Polski

Podstawowy Scenic korzysta z pojedynczego silnika elektrycznego, który dostarcza 170 KM mocy oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie czyni to z francuskiego elektryka demona prędkości. Sprint od zera do „setki” zajmie nam aż 9,3 sekundy i będziemy mogli rozpędzić się maksymalnie do 150 km/h. Na pokład pojazdu trafił również akumulator o mocy 60 kWh, który pozwala przejechać do 420 km na jednym ładowaniu. Nie mogło oczywiście zabraknąć funkcji szybkiego ładowania wtyczką o mocy do 130 kW.

ADVERTISEMENT

Do oferty trafi także wersja oferująca 220 KM mocy oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nieco większa moc pozwoli skrócić czas przyśpieszenia do „setki” do 8,4 sekundy. Model oferuje również wyższą prędkość maksymalną na poziomie 170 km/h. W parze z większą mocą podąża także mocniejszy akumulator o pojemności 87 kWh, dzięki któremu przejedziemy do 620 km. Ten wariant oferuje szybkie ładowanie z mocą do 150 kW.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech stawia na ekologię

Co ciekawe, oba zestawy akumulatorów składają się z pojedynczych modułów, które można łatwo wymieniać i naprawiać indywidualnie. Co więcej, francuski producent samochodów twierdzi, że w elektronice, akumulatorze i silniku nowego Scenica nie ma rzadkich metali, podobnie jak w poprzednich modelach Zoe i Megane E-Tech.

Francuzi stawiają także na ekologie. Stąd też sporą część kokpitu i deski rozdzielczej zbudowano z materiałów pochodzących z recyklingu. Z kolei dywany i podsufitkę w ponad 97 procentach wykonano z plastikowych butelek pochodzących z recyklingu. Co więcej, wiele elementów metalowych samochodu pochodzi z recyklingu podobnie jak panoramiczny dach Solarbay.

We wnętrzu nowego Renault Scenic E-Tech znajdziemy pięć foteli oraz całkowicie płaską podłogę. Francuzi postanowili wykorzystać przestrzeń we wnętrzu kabiny i umieścili tam schowki o łącznej pojemności 38,7 litra. Tylny podłokietnik ma 3,6 litra pojemności i zawiera rozkładane stojaki na smartfony lub tablety, dwa uchwyty na napoje i dwa gniazda USB-C.

We wnętrzu nie mogło zabraknąć tak zwanego cyfrowego kokpitu OpenR Link z 12,3-calowym wyświetlaczem TFT za kierownicą oraz 12-calowym centralnym ekranem. Przy pomocy mniejszego wyświetlacza możemy korzystać z ponad 50 aplikacji. Nie mogło również obejść się bez Apple CarPlay i Android Auto, do których możemy podłączyć się zarówno za pomocą kabla, jak i bezprzewodowo.

Renault Scenic E-Tech

Damian Kaletka
Fot. Renault

Tagi: renaultrenault scenicRenault Scenic E-Tech
Poprzedni post

Mercedes Concept CLA – Niemcy nie postawią na tradycyjny napęd

Następny post

Pickup na wodór czyli Toyota Hilux

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

BMW M3

Nadciągają zmiany w BMW M

Autor Damian Kaletka
24/09/2023
0

Niedługo BMW M kupimy dopiero od wersji Competition.

Nissan Ariya Nismo

Nissan Ariya Nismo testowany w Nurburgring

Autor Damian Kaletka
22/09/2023
0

To nie koniec nowości od Nismo.

KV 1040x585 1

MG Motor wchodzi do Polski

Autor Paweł Oblizajek
21/09/2023
0

Ta jak do tej pory mało znana marka już niebawem będzie dostępna w Polsce. MG Motor to kolejna chińska marka,...

Kia EV9 główne

Kia EV9 wchodzi z butami do segmentu dużych SUV-ów

Autor Bartłomiej Puchała
21/09/2023
0

5 metrów długości, 7 miejsc, pełne wyposażenie i atrakcyjna cena - elektryczna Kia EV9 rzuca wyzwanie markom premium. Dokładnie 20...

Następny post
Toyota Hilux wodor

Pickup na wodór czyli Toyota Hilux

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET