Range Rover zafundował odświeżenie Evoque’owi. Punkt programu? Nowy ekran o rozmiarze 11,4’’.
Są producenci, którzy wprowadzając lifting swoich modeli zmieniają całkowicie ich charakter i są tacy, którzy wprowadzają tak kosmetyczne zmiany, że tylko wprawne oko fanów marki jest w stanie je wychwycić. Do tej drugiej grupy należy Range Rover i ich odświeżony Evoque, którego łatwo pomylić z wersją przedliftingową.
LED-y i inne zmiany
Zmiany zaczynają się już od zewnątrz. Chociaż ogólny kształt jest bardzo znajomy, Land Rover wyposażył nowe reflektory Pixel LED z eleganckimi światłami do jazdy dziennej w standardzie w modelach Dynamic HSE i Autobiography.

Światła wyposażone są w moduły z 67 precyzyjnie kontrolowanymi diodami LED, które umożliwiają dynamiczne doświetlanie zakrętów. Na wyposażeniu znalazł się również system adaptacyjnych świateł drogowych.
Dla Range Rovera Evoque opracowano również nową przednią osłonę chłodnicy.
Duży ekran z Land Roverów
We wnętrzu pierwsze co się rzuci w oczy to zakrzywiony szklany ekran dotykowy o przekątnej 11,4 cala z najnowszą generacją oprogramowania informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro 2.
Za pomocą ekranu można sterować klimatyzację, siedzeniami i ustawieniami audio, a także obsługuje bezprzewodowo Apple CarPlay i Android Auto.

Evoque ma również jeszcze bardziej uproszczoną konsolę środkową, którą doposażono w ładowanie bezprzewodowe. Jakby tego było mało model jest wyposażony w Wi-Fi za pośrednictwem dostępnego planu transmisji danych z technologią eSIM.
Jednak to nie jedyne zmiany. Na przykład Evoque został wyposażony w firmowy system Cabin Air Purification Plus oferowany w opcjonalnym pakiecie Comfort lub standardowo w wersji Autobiography.
Różne wersje napędu
W zależności od rynku oferowane będą różne jednostki napędowe. Jednym z nich jest P300e, który łączy trzycylindrowy silnik Ingenium z silnikiem elektrycznym o mocy 108 KM i akumulatorem o pojemności 14,9 kWh.
W sumie w tej wersji auto dysponuje łączną mocą 309 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Natomiast wyłącznie na energii elektrycznej przejedzie 48 km.
Zainstalowano również system Land Rover Terrain Response 2. Jest to po prostu system, który pozwala wybrać tryb jazdy: Eco, Comfort, Trawa-Żwir-Śnieg, Błoto-Koleiny, Piasek, Dynamiczny i Automatyczny.
Konrad Grobel
Fot. Land Rover