Nowości w Volvo – S90 i V90 dostępne jako miękka hybryda

Volvo uzupełniło właśnie gamę miękkich hybryd. Przy okazji przeprowadzili aktualizację wyglądu i wyposażenia W S90 i V90.

W zeszłym roku Volvo wprowadziło odmiany z literką B do SUV-ów XC90 i XC60, co oznaczało układ napędowy typu mild hybrid. Pozostałe auta serii 60 i 90 korzystają z tych samych silników co SUV-y, zatem kwestią czasu było uzupełnienie oferty także w S90 i V90. Przypomnijmy, że oznacza to dodatkowy silniczek elektryczny pracujący jako rozrusznik i alternator oraz wspomagający główny silnik podczas wysokich obciążeń. Do tego mała bateria i system rekuperacji energii podczas hamowania. Wszystkie te zabiegi w sprzyjających warunkach potrafią obniżyć spalanie o 15%.

2021 volvo v90 1024x576 Nowości w Volvo   S90 i V90 dostępne jako miękka hybryda

Przy okazji wprowadzono małe zmiany w S90, V90 i XC60. Pierwsze dwa mają teraz nowy design zderzaków oraz świateł przeciwmgłowych. Zmienił się też wygląd spoilera oraz tylnych świateł w V90/Cross Country. Szwedzi wprowadzili na listę wyposażenia dynamiczne kierunkowskazy, kilka nowych modeli felg i kolorów lakieru.

O wiele ciekawsze są zmiany wewnątrz, które dotyczą także modeli serii 60. Mam tu na myśli przede wszystkim ulepszony system audio Bowers & Wilkins, który zyskał tryb pod tytułem ‘klub jazzowy’. Będzie też Advanced Air Cleaner – system monitorujący jakość powietrza w kabinie. W razie potrzeby auto będzie potrafiło oczyścić powietrze wewnątrz z pyłów z PM2.5 włącznie. Klasyczne gniazda 12V przy tylnej kanapie ustąpiły miejsca portom USB-C. Wełniana tapicerka dostępna do tej pory tylko w XC90 stanie się opcją także w pozostałych modelach szwedzkiej marki.

Bartłomiej Puchała
fot. VOLVO

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.