Magnetti Marelli ma jeden ze swoich zakładów w Bielsku-Białej. Jest istotnym dostawcą części dla modeli Lancia Ypsilon oraz Fiat 500. Niestety, dobry okres tej firmy się chyba właśnie kończy.
Sugestie związane z możliwą redukcją zatrudnienia w polskim oddziale Magnetti Marelli mają związek z zakończeniem produkcji dwóch kluczowych dla firmy modeli. Oczywiście mowa jest o Lancii Ypsilon i Fiacie 500. Oba modele powstają w zakładach Stellantis w Tychach. Wiele z komponentów produkowanych przez Magnetti Marelli trafiało do pobliskiego zakładu produkującego samochody. W związku z planowanym wygaszeniem produkcji, firma straci dużego klienta.
Według wstępnych ustaleń Polskiej Izby Motoryzacji pracę może stracić nawet 140 osób. To może oznaczać trudną przyszłość dla 1/3 załogi zakładu. Redukcja etatów dosięgnie głównie pracowników zatrudnionych na liniach produkcyjnych amortyzatorów i innych elementów zawieszenia.
Na razie nie podano dokładnych informacji kiedy można spodziewać się planowanej redukcji etatów. Związki zawodowe zamierzają wesprzeć pracowników i negocjować z zarządem fabryki możliwość zatrudnienia w innych działach firmy.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat/Lancia