Projekt polskiego samochodu elektrycznego nie zaginął. Wczoraj oficjalnie ogłoszono, że Izera będzie korzystać z platformy podłogowej chińskiej marki Geely.
Kilka dni temu pisaliśmy o nowym Volvo EX30, a tak naprawdę ten samochód może być nam bliższy niż sądzimy. Element tego szwedzkiego samochodu, a także elektrycznych Smartów trafi do projektu polskiego auta elektrycznego Izera.
Oficjele z wielką pompą podpisali wczoraj porozumienie na dostarczenie tego elementu polskiej fabryce.
Tylny napęd i dwa rodzaje baterii
Taka wiadomość niesie za sobą garść danych technicznych. Polski elektryczny hatchback będzie miał napęd na tylne koła, moc 272 KM i dwie pojemności baterii (51 i 60 kWh). To dane nowego Smarta 1, więc można je brać za pewnik.
Samochód dzięki tej platformie może mieć między 4,5-4,75 metra.
Konrad Stopa
fot. Izera