Samochody polskiej marki będą nie tylko dostępne w regularnej sprzedaży, lecz również będziemy mogli wynająć je na minuty. To brzmi jak idealny sposób na promowanie nowej marki na polskim rynku. Czy Izera zdoła przekonać do siebie klientów?
Zanim pierwsze samochody Izery trafią na rynek przed marką stoi ogromne wyzwanie. Musi przekonać klientów, że warto zakupić polskiego elektryka, a nie rozglądać się za innymi markami. Dobrze by było, gdyby Polska stanowiła pierwszy przyczółek dla rynkowej ekspansji marki. Jednak znając naszą rodzimą mentalność jest to ciężki orzech do zgryzienia. Wszak Polacy wolą rozglądać się za czymś co powstało zagranicą niż kupić jakiś rodzimy „szajs”.
Izera doskonale wie, że musi znaleźć sposób, aby jak najmniejszym kosztem przekonać ludzi do swojego samochodu. Idealnym rozwiązaniem wydaje się pójście w carsharning. Polska marka właśnie podpisała umowę z firmą PANEK S.A. w ramach której obie firmy będą wspólnie prowadzić prace rozwojowe oraz rozwijać usługi współdzielone.
„Izera powstaje przede wszystkim z myślą o sprzedaży detalicznej, a rozwój szeroko rozumianych usług współdzielenia stanowi ważną część ekosystemu elektromobilności. Doświadczenia rynkowe PANKA mogą stanowić wartość dodaną w procesie budowy naszej marki i rozwoju oferty – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w ElectroMobility Poland.
Izera w służbie PANKA
Myślę, że jest to bardzo dobre posunięcie, które pozwoli pokazać wielu ludziom, że nie należy bać się polskiej marki. Jeżeli samochody rzeczywiście trafią do floty PANKA, to zwykli ludzie będą mieli okazję z bliska im się przyjrzeć. Co więcej, jeśli zrobią na nich dobre wrażenie, to będą oni najlepszą reklamą dla rozwijającej się marki.
„Chcemy współpracować w obszarach edukacyjnych, naukowych i badawczo-rozwojowych, dzieląc się doświadczeniem i perspektywą użytkowników rent-a-car i carsharingu. Jesteśmy również otwarci na możliwość zakupu aut elektrycznych Izera, co będzie przedmiotem naszych dalszych rozmów” – powiedział Maciej Panek, prezes PANEK S.A.
Obecnie Izera dąży do zbudowania swojej fabryki w Jaworzynie. Niespełna dwa tygodnie temu spółka zwyciężyła w postępowaniu przetargowym i zakupi teren pod zakłady o powierzchni 117 ha. Na terenie planowanego kompleksu znajdzie się nie tylko hala montażowa wraz ze spawalnią oraz lakiernią, lecz również tor testowy dla polskich samochodów.
Damian Kaletka
Fot. Izera