Włoska marka sprzedała aż 645 000 samochodów na całym świecie w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku. Tym samym Fiat może poszczycić się najwyższą sprzedażą w całym koncernie Stellantis.
Obecnie koncern Stellantis skupia wokół siebie aż 14 marek, których samochody są oferowane praktycznie na całym świecie. Jednak to właśnie włosi sprzedali najwięcej samochodów. Warto także wspomnieć, że marka z Turynu odnotowała aż 10-procentowy wzrost sprzedaży względem zeszłego roku, a ponad 50 procent sprzedaży pochodzi spoza Europy.
W Ameryce Południowej Fiat posiada aż 14,1 procent całkowitej sprzedaży. Co więcej w samej Brazylii, prawie co czwarty sprzedawanych samochód posiada znaczek Fiata, a największą popularnością cieszy się Strada. Nieco gorszy wynik włosi odnotowali na rodzimym rynku, gdzie dzięki ogromnej popularności Pandy posiadają 12,8 procent sprzedaży. Z kolei w Turcji dominuje Tipo, dzięki któremu marka osiągnęła 18,2 procent sprzedaży rynkowej.
Fiat 500 nadal na topie
W samej Europie największą popularnością cieszy się model 500. Jest to najlepiej sprzedający się akumulatorowo-elektryczny pojazd Stellantis na kontynencie. Nowa „pięćsetka” znajduje się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech, Niemczech, Francji i Hiszpanii. Zdecydowanie gorzej firma wypada w Stanach Zjednoczonych, gdzie w przeciągu ostatnich lat notowała bardzo słabe wyniki. Sytuacja może się odmienić wraz z wprowadzeniem amerykańskiej wersji 500e. Jednak model ten zadebiutuje dopiero w listopadzie bieżącego roku.
Nie oznacza to jednak, że Fiat zamierza spocząć na laurach. W przeciągu ostatnich kilku tygodni zaprezentował nowego Fiata 600 oraz Topolino z rocznika 2023. W powietrzu wisi również nowa Panda, jednak jej debiut zaplanowano na 11 lipca 2024 roku. Nic w tym dziwnego, gdyż w przyszłym roku firma świętuje swoje 125-lecie, stąd też premiera cieszącej się ogromną popularnością we Włoszech Pandy jest dobrym pomysłem, aby to uczcić. Warto także wspomnieć, że dyrektor generalny Fiata, Olivier François, powiedział, że plan produktowy firmy na najbliższe trzy lata „sprawi, że Fiat wróci tam, gdzie jego miejsce: lider, punkt odniesienia, marka miłości”.
Damian Kaletka
Fot. Fiat