• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes C 220d 4Matic All-Terrain – jeździ jak marzenie, tylko nie… w terenie

Adam Gieras Autor Adam Gieras
31/07/2023
w Nowe
0
cklasa 4x4 18

cklasa 4x4 18

294
SHARES
2.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Najnowsza C-klasa olśniewa wyglądem i najlepszym w klasie silnikiem. To rewelacyjne auto na daleką podróż, ale i w mieście, na co dzień jest bardzo sympatycznym kompanem. Czy ma jakieś wady?

Z Mercedesami jestem związany od ponad 25 lat. Głównie jest to miłość bez wzajemności. Jeszcze jako nastolatek słyszałem nie raz obietnice składane mi przez ojca. – Synu, jak tylko zrobisz prawo jazdy, kupimy Ci z mamą Mercedesa W201 (popularnego 190) z dwulitrowym dieslem. Wierzyłem, czekałem, zrobiłem upragniony dokument w wieku 17 lat. I co? I dostałem 3-letniego Matiza z przebiegiem 81 000 km, którego dosłownie zajechałem w 2 lata. Jeździło się wtedy dużo, oj jeździło. Jak go sprzedawałem miał 165 000 km i walił niebieskim dymem tak, że to raczej był jego koniec…

Warto przeczytać

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Pierwszego starego Mercedesa kupiłem, w zasadzie wymusiłem spółę na Ojcu, dopiero w 2007 roku. Było to pomarańczowe W123 230 na gaźniku. Wspaniałe auto. Przez 6 lat nigdy mnie nie zawiodło. Nie było też drogie w eksploatacji, no może poza zużyciem paliwa… W 2018 sprawiłem sobie z kolei spełnienie marzeń i snów – W124 300-24v, auto z 1991 roku, na najpełniejszym możliwym wypasie. Pogrążyłem się finansowo w utrzymaniu, bo remontu wymagało dosłownie wszystko, ale jedno mi zostało do dziś. O czym mówię? Wspomnienia. Tylko te dobre. O złych staram się nie pamiętać.

ADVERTISEMENT
cklasa 4x4 19

Bo jazda starym Mercedesem ma niesamowity klimat. Ten zapach, ten dźwięk silnika, delikatny gwizd tylnego mostu, ta prostota… Szkoda, że w latach 90-tych Mercedes przestał produkować auta trwałe, proste, niezawodne, a przy tym będące dziełami pięknego minimalizmu. Na wiele lat zbłądził do tego stopnia, że historii od „okulara” do późnego W211 w ogóle najchętniej by się w Stuttgarcie wyrzekli.

Trzeba jednak powiedzieć, że wrócili. Na miarę dzisiejszych oczekiwań, potrzeb i możliwości. Wrócili i znów są potęgą nadającą kierunku w klasie premium.

Nowa Klasa C jest po prostu przepiękna. Atletyczna, choć smukła. Nowoczesna, ale też ponadczasowa. W wersji All Terrain, auto zyskało 4 cm wyższy prześwit oraz 21 mm szersze nadwozie. Ten zabieg dodał mu bicepsów. I nie ukrywam, że w tej dokładnie wersji auto wydaje się wręcz wymarzonym wyborem.

To, co jeszcze mocniej olśniewa to środek auta. Po otwarciu drzwi poczułem się jak w testowanej kilka miesięcy wcześniej trochę ciaśniejszej S-klasie. Ilość przetłoczeń, wielość materiałów o różnej fakturze (przeważają te dobre, choć piano plastic i wstawki z eko-skóry trochę nie przystoją), ogrom świecidełek a także multimediów przyprawiają o zawrót głowy. To wszystko jednak nie przypomina cygańskiego taboru. Jest podane w sposób smaczny, efektowny i skierowany zdecydowanie do młodszej klienteli.

cklasa 4x4 14

Na pierwszym planie deski rozdzielczej usytuowany jest ogromny wyświetlacz wielkości telewizora umieszczonego pionowo. Ciężko się w tych multimediach odnaleźć, ale trzeba powiedzieć, że podstawowe funkcje auta – jak klimatyzacja czy radio – są bardzo łatwe do „ogarnięcia”. Na minus tego ekranu zapiszę fakt, że jego szkło bardzo brudzi się od palców, co przy wyłączonym ekranie wygląda bardzo nieestetycznie.

Mercedes od dawna rozwija system głosowej pomocy „Hej Mercedes”, ale nadal nie należy liczyć na coś więcej niż włączenie klimatyzacji, zmiana temperatury czy ustawienie trasy na nawigacji. Niby dużo, ale wydaje mi się, że ustawienie tego samodzielnie jest pewniejsze. Może po wprowadzeniu AI, Mercedes skorzysta z pomocy i system ten zostanie szybko udoskonalony? Może. Ale cieszyć się z tego będą chyba tylko ci, którzy nie lubią pogrzebać w ustawieniach auta. Ja lubię. I niestety mocno brakuje mi tu przycisków, które nie są częścią rozbudowanego ekranu.

To, co jeszcze wyróżnia Mercedesa w klasie premium to pady dotykowe na kierownicy. Teraz zmieniając ustawienia na ekranie umieszczonym przed oczami kierowcy trzeba muskać, żeby nie powiedzieć pieścić małe płytki. Działa to dobrze, o ile mamy suche ręce. Ja niestety nie mam. Nie dla mnie dotykowe zegarki sportowe i padziki w Mercedesie. Biorąc to zdroworozsądkowo – w niczym to nie pomaga, może irytować i lepiej chyba z tego na przyszłość zrezygnować.

Miejsca w kabinie jest sporo. Fotele oraz kanapa są ultra wygodne. Bagażnik nadaje się do spakowania na wakacje w formacie 2+2, choć nie jest to największy kufer w klasie.

Przejdźmy do jazdy C220d

I tu proszę państwa, proszę mnie dobrze przeczytać. Jeśli szukacie auta pewnego i świetnie prowadzącego się w trasie. Mocnego, ale oszczędnego. No to lepiej nie traficie. 200-konny silnik diesla Mercedesa to obecnie najlepszy motor o zapłonie samoczynnym na rynku. Osiągnięcie spalania rzędu 4-4,5 l/100 km jest dziecinnie proste. Zasięg 1500-1600 km na jednym tankowaniu łatwy do osiągnięcia. A przy tym ten motor jest tak aksamitny w swojej pracy, że to aż nieprawdopodobne.

cklasa 4x4 5
Pierwszy raport ze spalania po 78 km, z czego ponad 40 km przejechałem w mieście…

Niskie spalanie wynika nie tylko z dopracowanego silnika. To także efekt zastosowania systemu rekuperacji. Energia magazynowa jest w małym silniczku elektrycznym, który wstrzykuje 20 KM do całego zestawu. Wszystkim steruje jednak elektronika – np. auto ładuje się w momencie lekkiego dohamowywania przed poprzedzającym autem (dla kierowcy nie jest to specjalnie odczuwalne).

Napęd na wszystkie koła łączy się z tym silnikiem w taki tandem, że żadna podróż nie będzie męcząca. Jest tylko jedno ale. Tak, musi być. Auto, choć podniesione, zahacza o wszystkie osiedlowe spowalniacze. Testowałem naprawdę wiele rozwiązań – jadąc sam, z kimś, załadowanym autem, a także zupełnie pustym i niestety. Tam, gdzie przeciętne auto przejeżdża spokojnie, Mercedes czymś lekko przyciera.

Obawiam się, że to nie jest auto nadające się w jakikolwiek teren. Pytanie, czy ktoś tego oczekiwał? Chyba nie.

Podsumowując, C klasa kombi z pakietem terenowym jest warta swoich pieniędzy. To świetne, bardzo pewnie prowadzące się, ładne i niezwykle oszczędne auto, które po prostu sprawia przyjemność właścicielowi. Ma kilka mankamentów, ale chyba trzeba się z nimi po prostu nauczyć żyć!

Adam Gieras

Zdjęcia Mercedes C220d 4Matic All-Terrain:

cklasa 4x4 1
cklasa 4×4 1
cklasa 4x4 2
cklasa 4×4 2
cklasa 4x4 3
cklasa 4×4 3
cklasa 4x4 4
cklasa 4×4 4
cklasa 4x4 5
cklasa 4×4 5
cklasa 4x4 6
cklasa 4×4 6
cklasa 4x4 7
cklasa 4×4 7
cklasa 4x4 8
cklasa 4×4 8
cklasa 4x4 9
cklasa 4×4 9
cklasa 4x4 10
cklasa 4×4 10
cklasa 4x4 11
cklasa 4×4 11
cklasa 4x4 12
cklasa 4×4 12
cklasa 4x4 13
cklasa 4×4 13
cklasa 4x4 14
cklasa 4×4 14
cklasa 4x4 15
cklasa 4×4 15
cklasa 4x4 16
cklasa 4×4 16
cklasa 4x4 17
cklasa 4×4 17
cklasa 4x4 18
cklasa 4×4 18
cklasa 4x4 19
cklasa 4×4 19
cklasa 4x4 20
cklasa 4×4 20
cklasa 4x4 21
cklasa 4×4 21
cklasa 4x4 22
cklasa 4×4 22
cklasa 4x4 23
cklasa 4×4 23
cklasa 4x4 24
cklasa 4×4 24
cklasa 4x4 25
cklasa 4×4 25
cklasa 4x4 26
cklasa 4×4 26
cklasa 4x4 27
cklasa 4×4 27
cklasa 4x4 28
cklasa 4×4 28
cklasa 4x4 29
cklasa 4×4 29

Dane techniczne Mercedes C220d 4Matic All-Terrain:

Silnik: diesle, 4–cylindrowy

Pojemność: 1993 cm3

Moc: 200 KM

Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm

0 – 100 km/h: 7,8 s

Prędkość maksymalna: 231 km/h

Skrzynia biegów: 9-biegowa, automatyczna

Cena testowego egzemplarza w momencie testu: 290 tys. zł

Tagi: all terrainklasa cmercede c220Mercedesmercedes c kombiMercedes Klasy C
Poprzedni post

Fiat jest najlepiej sprzedającą się marką Stellantis

Następny post

Gdzie szukać części samochodowych?

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Volvo XC60 01

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Autor Redakcja Motopodprad
02/10/2023
0

Nie tak dawno temu Szwedzi ogłosili koniec jednostek wysokoprężnych w swoich modelach. To przykra informacja biorąc pod uwagę fakt, że...

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

Następny post
gdzie szukac czesci samochodowych

Gdzie szukać części samochodowych?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET