Renault Arkana wytycza szlaki

Pierwszy coupe-SUV marki popularnej to Renault Arkana. Czy inni podążą tym śladem?

Coupe-SUV to dziwny fenomen. Droższy i mniej praktyczny niż zwykły SUV, a mimo to chętnych nie brakuje. Do tej pory mieliśmy na rynku tego typu samochody tylko w segmencie premium – wystarczy wspomnieć BMW X4, X6 czy Mercedesa GLE, GLC coupe. Teraz Renault wkracza na scenę z modelem Arkana, który ma otworzyć ten segment na marki popularne.

renault arkana 1 Renault Arkana wytycza szlaki
Segment SUV-coupe otwiera się na nowych klientów.

Renault twierdzi, że to showcar, ale już bliski produkcji. Bryła auta jest bardzo podobna do BMW X4, ale z nadwoziem tego typu nie można za bardzo kombinować – wszystkie będą podobne. Arkana posadowiona jest na płycie podłogowej rosyjskiej odmiany Kaptura – trochę większego brata Renault Captur znanego w Europie.

Oprócz sylwetki nowy model idealnie wpisuje się w aktualny język designu Renault z charakterystycznym oświetleniem i przetłoczeniami z przodu i z tyłu. Zwracają uwagę tylne lampy połączone świetlistym paskiem – modny ostatnio zabieg stylistyczny wśród producentów aut.

Arkana w pierwszej kolejności trafi do Rosji (2019), potem na rynki azjatyckie i dopiero do innych krajów. Zdjęć wnętrza nie ujawniono, podobnie jak informacji o silnikach i napędzie.

Bartłomiej Puchała
fot. Renault

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.