Lexus UX – nowy w klasie

Lexus UX jest jak nowy uczeń w licealnej klasie – musi znaleźć swoje miejsce w szeregu kilkunastu rynkowych graczy.

 

Wśród rywali kompaktowy Lexus zdecydowanie wyróżnia się designem. Wielki, poskręcany w dziwny kształt grill i reflektory są podobne do reszty rodziny Lexusów, ale światła dzienne LED zespolono razem z reflektorami. Pod nimi znalazło się miejsce na pionowe elementy ze światłami przeciwmgielnymi. Mały Lexus wyróżnia się także kształtem lusterek bocznych i bardzo kwadratowymi nadkolami. Warto wspomnieć, że na zdjęciach przedstawiono egzemplarz z pakietem stylizacyjnym F Sport i nie wiemy nawet jak wygląda tył pojazdu.

Wiemy za to jak wygląda kokpit i konsola centralna. Nie jest oczywiście tak szalona jak w koncepcyjnym modelu, ale w porównaniu do większego NX-a sprawia wrażenie bardziej intuicyjnej w obsłudze i mniej skomplikowanej. Na zdjęciu można dostrzec w pełni elektroniczne zegary oraz duży ekran na szczycie konsoli zespolony z eleganckim zegarkiem analogowym. Całość jest nowoczesna, ale nieprzesadzona w formie. Za kierownicą widać łopatkę do zmiany biegów dla miłośników sekwencyjnej zmiany przełożeń.

 

2019 lexus ux teaser 1 1024x576 Lexus UX   nowy w klasie

 

Są to pierwsze oficjalne zdjęcia Lexusa UX. Nie wiemy jeszcze jakie dokładnie wersje silnikowe będą, znamy tylko ich oznaczenia: UX 200, UX 250 oraz UX 250h, czyli hybryda. Crossover Lexusa będzie próbował zdobyć tego samego klienta, który do tej pory kierował się po BMW X1, Audi Q3 czy Mercedesa GLA.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Lexus

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.