Smarowanie łożyska – jak wykonać je poprawnie?

Chcesz, by łożysko w Twoim samochodzie działało długo i efektywnie? Pamiętaj o regularnym smarowaniu tego elementu. Smar wytwarza bowiem warstwę, która skutecznie oddziela pierścienie od elementów tocznych, dzięki czemu te elementy nie zużywają się tak szybko, a dodatkowo łożysko jest ochronione przed zanieczyszczeniami, jak również przed korozją.

Zanim przystąpisz do smarowania łożyska

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest zachowanie wysokiego poziomu czystości przy smarowaniu. Po pierwsze, należy pamiętać o tym, żeby przechowywać smar w szczelnie zamkniętym opakowaniu, a urządzenie do smarowania przed każdym użyciem dokładnie umyć. Niestety, nawet najmniejsze zanieczyszczenie, które dostanie się do smaru, może spowodować uszkodzenia łożyska podczas smarowania. Jeśli chodzi o olej, przed użyciem warto go przefiltrować. Dodatkowo nie powinno się go mieszać z innymi rodzajami olejów ani smarów.

Środek do smarowania łożyska – jaki wybrać?

Jeśli chodzi o wybór środka do smarowania łożyska, najlepiej postawić na taki, który będzie trwały i odporny na wypłukiwanie przez wodę. Świetnym rozwiązaniem okazują się więc mydła litowe, jak również wapniowe, które są tworzone w oparciu o związki organiczne. W przypadku gdy do smarowania wybierasz olej, staraj się kupować takie środki, które posiadają rozpuszczalne dodatki antykorozyjne. Polecane i sprawdzone smary i oleje kupisz w sklepie Akcesoria.cnc.info.plhttps://www.akcesoria.cnc.info.pl/14-chemia-przemyslowa

7ab147b602b3e Smarowanie łożyska – jak wykonać je poprawnie?

Jak często należy smarować łożysko?

Należy pamiętać, że regularne smarowanie łożyska zapewnia jego długotrwałe i efektywne działanie. Najlepiej robić to jeszcze zanim poprzedni smar starci swoje właściwości. Skąd wiadomo, że nadszedł czas na ponowne smarowanie? Otóż w przypadku olejów częstotliwość wymiany zależy od warunków pracy, a także od ilości nałożonego produktu. Najrzadziej ponawia się aplikację wykonywaną metodą zanurzeniową. Z kolei przy smarowaniu obiegowym częstotliwość wymiany uzależniona jest od tego, ile razy olej przepłynął przez łożysko. Natomiast w przypadku smarowania mgłą olejową produkt wykorzystywany jest tylko raz.

Aplikacja smaru do łożyska

Aplikując smar do łożyska należy pamiętać, że dzięki dostarczaniu niewielkich porcji nowego produktu, dokompletowuje się tym samym smar, który jest częściowo zużyty. Najlepszym sposobem na to, by dobrze zaaplikować smar jest użycie do tego celu smarownicy ciśnieniowej, która umożliwia dostarczenie produktu do odpowiednich miejsc. Warto pamiętać, że smar powinien znajdować się jak najbliżej czoła pierścienia zewnętrznego. Można to zrobić na przykład przez kanał smarowy, znajdujący się w oprawie lub przez rowki smarowe w pierścieniu zewnętrznym do wnętrza łożyska. Niektórzy fachowcy wykonują także otwory, które pozwolą na wypływanie nadmiaru produktu smarującego, dzięki czemu zużyty smar nie będzie zalegał w zakamarkach.

Ogromny wybór łożysk znajdziesz w sklepie techniczno-narzędziowym Akcesoria.cnc.info.pl pod adresem: https://www.akcesoria.cnc.info.pl/198-mechanika/lozyska-tuleje-i-akcesoria/lozyska-stozkowe

42e8e3bd981c4 Smarowanie łożyska – jak wykonać je poprawnie?

Źródło: Akcesoria CNC / art. sponsorowany

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: