Lavoie Series 1 to McLaren. Hulajnoga elektryczna, która może jechać 40 km/h. Ma również zasięg 70 km.
Firmy motoryzacyjne, obok samochodów produkują lub dają swoją nazwę różnym akcesoriom. Jednak McLaren sam stworzył hulajnogę elektryczną. No spółka, która jest od niego zależna.
To prawdziwy McLaren
Lavoie Series 1, bo tak się nazywa hulajnoga to czysty McLaren.
Series 1 została powołana do życia przez Lavoie, jednostkę McLaren Applied, firmy technologicznej, którą McLaren Group wyodrębniła kilka lat temu. Hulajnoga została zaprojektowana przez Iana Calluma i jest wyjątkowa, ponieważ można ją łatwo złożyć i przenosić.
Opracowano dwie wersje Series 1 – podstawowa i odmiana MAX. Pierwsza z nich ma akumulator 468 Wh i podczas jazdy ze średnią prędkością 19 km/h może przejechać 40 km.
Z kolei Series 1 MAX korzysta z większej baterii 702 Wh, co oznacza, że wystarczy na 61 km zasięgu. Obie hulajnogi osiągają prędkość 40 km/h, a pełne naładowanie baterii zajmuje mniej niż 3 godziny.
Jak w samochodzie, różne tryby jazdy
Series 1 posiada trzy różne tryby jazdy: Eco, Cruise i Sport. W przypadku prowadzącego o wzroście 172 cm, który waży 74 kg, Seriies 1 może przejechać od 49,8 km do 70 km w trybie Eco z prędkością 14,4 km/h oraz między 40 km i 60 km przy średniej prędkości 25 km/h w trybie sportowym.
Lavoie określa swój mechanizm składania jako „flowfold”. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby hulajnoga się złożyła.
Pierwsze 469 egzemplarzy będzie należało do edycji Founders Edition, będącej hołdem dla pierwszego elektrycznego pojazdu dwukołowego, który został opatentowany w kwietniu 1869 roku.
Edycja Founders Edition będzie zawierała unikalną tabliczkę z numerem. Jeśli chodzi o zwykłe modele, Series 1 kosztuje 1990 dolarów, a Series 1 MAX kosztuje 2230 dolarów.
Teraz więcej osób będzie mogła powiedzieć, że w domu trzyma McLarena.
Konrad Grobel
Fot. McLaren