• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Czy warto kupić miernik lakieru z wbudowaną sondą?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
17/04/2019
w Porady
0
główne GL PRO 6

główne GL PRO 6

144
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kupowanie używanego samochodu zawsze wiąże się z ryzykiem. Wiadomo, że auta powypadkowe i podwójnie malowane mają znacznie mniejszą wartość niż te, które nigdy takich poprawek nie przechodziły. Wykorzystując miernik do lakieru, aby sprawdzić grubość, możemy wyeliminować obawę, że przepłacimy lub kupimy bubla.

Czujnik grubości lakieru z wbudowaną sondą – zalety

  1. Mierniki z sondą są bardzo precyzyjne i posiadają szeroki zakres pomiaru.
  2. Dokładny wynik.
  3. Są intuicyjne w użyciu i bardzo często mają możliwość zapisu pomiarów.
  4. Posiada podświetlany, czytelny ekran i dodatkowe funkcje.
  5. Profesjonalne i solidne wykonanie oraz gwarancja jakości.

Stosując tester grubości lakieru już nigdy nie będziesz musiał się zastanawiać, czy stoi przed Tobą auto powypadkowe, czy egzemplarz, który nigdy nie uczestniczył w kolizji. Miernik z wbudowaną sondą to pewność działania oraz możliwość pomiaru trudno dostępnych elementów blachy z uwagi na najwyższą technologię i precyzję wykonania.

Warto przeczytać

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Dobry tester lakieru zapewni Ci brak kupna kota w worku

Kupno samochodu to zazwyczaj niemała inwestycja, którą robimy na kilka dobrych lat, więc chcemy mieć pewność, że nasze pieniądze są dobrze zainwestowane. Przed finalizacją należy dokładnie sprawdzić stan techniczny naszych potencjalnych czterech kółek. Podstawowa rzecz, jaką powinniśmy mieć przy sobie, to miernik lakieru sprawdzonej firmy.

Jakie są rodzaje mierników?

Dynamometryczny czujnik lakieru

Tester lakieru dynamometryczny, to najprostszy miernik, który jest wyposażony w magnes. Wyniki wskazywane są na skali wartości siły. Można go stosować tylko na elementach stalowych i wskazuje tylko znaczne różnice w grubości lakieru, dlatego nie poleca się go do  bardzo dokładnych pomiarów. Jest idealny dla każdego, kto poszukuje prostego miernika, wyłącznie przy poszukiwaniach samochodu. Jego wielką zaletą jest cena, najtańszy miernik kosztuje już około 20 zł.

Elektroniczny miernik grubości lakieru

Elektroniczny tester grubości lakieru, to już mocniej zaawansowane urządzenie. Niektóre modele wyposażone są w kable oraz kulistą końcówkę – jest to najlepszy wybór. Dzięki temu pomiar można wykonać nawet w trudno dostępnych miejscach, a końcówka zapobiega dodatkowym drganiom dłoni, które mogą wpłynąć na ostateczny wynik pomiaru. Dodatkowym atutem jest to, że droższe mierniki mogą dokonywać badania także na aluminium i tworzywach sztucznych. Cena tych mierników jest wyższa, kwota waha się od około 200 zł do nawet 1500 zł.

Warto jest jednak zainwestować pewną kwotę, aby być pewnym zakupu nowego samochodu i nie dokładać sobie dodatkowych kosztów na początku. Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek u mechanika, który może oznajmić nam, że nasze auto uczestniczyło w jakiejś kolizji lub jest po poważnych przejściach i koszt naszego samochodu może powiększyć się nawet kilkukrotnie niż zakładaliśmy.

Co sprawdzać miernikiem?

Wziąć pod lupę powinniśmy każdy element lakierowany samochodu – począwszy od błotników, poprzez drzwi, a skończywszy na klapie bagażnika. Szczególną uwagę powinniśmy jednak zwrócić na elementy konstrukcyjne:

– progi,

– słupki A/B/C,

– dach,

– podłoga bagażnika.

Wspawać cały dach? Żodyn problem!

Wielu handlarzy próbuje ukryć nieszczęśliwą przeszłość aut, poprzez wymianę całych elementów. Tym samym konieczne jest dokładne zbadanie wszystkich słupków, ponieważ tylko tam będzie możliwe wykrycie łączenia elementów i grubszej ilości lakieru

– grubości odbiegającej od wartości na innych powierzchniach elementów.

Podsumowując:

x<80 mikrometrów – lakier prawdopodobnie po polerowaniu,

80<x<160 – lakier fabryczny,

x>160 – lakier niefabryczny,

~1000 mikrometrów – lakier niefabryczny i duża ilość szpachli na elemencie.

Jaki miernik kupić?

Jeżeli mamy zamiar często wykorzystywać możliwości miernika przy zakupie używanych samochodów, to warto zainwestować w urządzenie z sondą na przewodzie, która ułatwia pomiar w wielu niedostępnych miejscach. Firma Prodig-Tech ma w swojej ofercie modele, takie jak GL-8sGL-PRO-1, które są gwarancją dobrej jakości mierników o czym świadczy przyznawany corocznie znak „Najlepsze w Polsce” w konsumenckim konkursie jakości produktów i usług.

Źródło: Prodig-Tech / art. sponsorowany

Tagi: cynkkupno autalakiermiernik lakieruporady
Poprzedni post

Unikalne Porsche 911 Speedster

Następny post

Cupra Ateca – zaskakująca propozycja

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Porsche na torze

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Autor Redakcja Motopodprad
04/11/2025
1

Kiedy mówimy „Porsche”, niemal każdy od razu myśli o legendarnym modelu 911 Carrera. To samochód, który od lat budzi emocje...

Warsztat

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Autor Redakcja Motopodprad
28/10/2025
0

W warsztacie samochodowym liczy się wiedza mechanika oraz sprzęt, którym wykonuje on swoją pracę. Wysokiej jakości narzędzia i urządzenia decydują...

1

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Autor Redakcja Motopodprad
20/10/2025
0

Złota polska jesień to magiczny czas – pełen barw, spokoju i podróżniczych inspiracji. Kiedy powietrze staje się rześkie, a lasy...

Integra SPO 25

Jak zaoszczędzić czas na przyjęciu pojazdu do serwisu w trakcie sezonu wymiany opon?

Autor Redakcja Motopodprad
17/10/2025
0

Środek sezonu wymiany opon? Klienci czekają niecierpliwie, a Ty zastanawiasz się jak usprawnić przyjęcie pojazdów? Odkryj oprogramowanie do serwisu opon...

Następny post
Cupra Ateca 25

Cupra Ateca - zaskakująca propozycja

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.