Kupowanie używanego samochodu zawsze wiąże się z ryzykiem. Wiadomo, że auta powypadkowe i podwójnie malowane mają znacznie mniejszą wartość niż te, które nigdy takich poprawek nie przechodziły. Wykorzystując miernik do lakieru, aby sprawdzić grubość, możemy wyeliminować obawę, że przepłacimy lub kupimy bubla.
Czujnik grubości lakieru z wbudowaną sondą – zalety
- Mierniki z sondą są bardzo precyzyjne i posiadają szeroki zakres pomiaru.
- Dokładny wynik.
- Są intuicyjne w użyciu i bardzo często mają możliwość zapisu pomiarów.
- Posiada podświetlany, czytelny ekran i dodatkowe funkcje.
- Profesjonalne i solidne wykonanie oraz gwarancja jakości.
Stosując tester grubości lakieru już nigdy nie będziesz musiał się zastanawiać, czy stoi przed Tobą auto powypadkowe, czy egzemplarz, który nigdy nie uczestniczył w kolizji. Miernik z wbudowaną sondą to pewność działania oraz możliwość pomiaru trudno dostępnych elementów blachy z uwagi na najwyższą technologię i precyzję wykonania.
Dobry tester lakieru zapewni Ci brak kupna kota w worku
Kupno samochodu to zazwyczaj niemała inwestycja, którą robimy na kilka dobrych lat, więc chcemy mieć pewność, że nasze pieniądze są dobrze zainwestowane. Przed finalizacją należy dokładnie sprawdzić stan techniczny naszych potencjalnych czterech kółek. Podstawowa rzecz, jaką powinniśmy mieć przy sobie, to miernik lakieru sprawdzonej firmy.
Jakie są rodzaje mierników?
Dynamometryczny czujnik lakieru
Tester lakieru dynamometryczny, to najprostszy miernik, który jest wyposażony w magnes. Wyniki wskazywane są na skali wartości siły. Można go stosować tylko na elementach stalowych i wskazuje tylko znaczne różnice w grubości lakieru, dlatego nie poleca się go do bardzo dokładnych pomiarów. Jest idealny dla każdego, kto poszukuje prostego miernika, wyłącznie przy poszukiwaniach samochodu. Jego wielką zaletą jest cena, najtańszy miernik kosztuje już około 20 zł.
Elektroniczny miernik grubości lakieru
Elektroniczny tester grubości lakieru, to już mocniej zaawansowane urządzenie. Niektóre modele wyposażone są w kable oraz kulistą końcówkę – jest to najlepszy wybór. Dzięki temu pomiar można wykonać nawet w trudno dostępnych miejscach, a końcówka zapobiega dodatkowym drganiom dłoni, które mogą wpłynąć na ostateczny wynik pomiaru. Dodatkowym atutem jest to, że droższe mierniki mogą dokonywać badania także na aluminium i tworzywach sztucznych. Cena tych mierników jest wyższa, kwota waha się od około 200 zł do nawet 1500 zł.
Warto jest jednak zainwestować pewną kwotę, aby być pewnym zakupu nowego samochodu i nie dokładać sobie dodatkowych kosztów na początku. Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek u mechanika, który może oznajmić nam, że nasze auto uczestniczyło w jakiejś kolizji lub jest po poważnych przejściach i koszt naszego samochodu może powiększyć się nawet kilkukrotnie niż zakładaliśmy.
Co sprawdzać miernikiem?
Wziąć pod lupę powinniśmy każdy element lakierowany samochodu – począwszy od błotników, poprzez drzwi, a skończywszy na klapie bagażnika. Szczególną uwagę powinniśmy jednak zwrócić na elementy konstrukcyjne:
– progi,
– słupki A/B/C,
– dach,
– podłoga bagażnika.
Wspawać cały dach? Żodyn problem!
Wielu handlarzy próbuje ukryć nieszczęśliwą przeszłość aut, poprzez wymianę całych elementów. Tym samym konieczne jest dokładne zbadanie wszystkich słupków, ponieważ tylko tam będzie możliwe wykrycie łączenia elementów i grubszej ilości lakieru
– grubości odbiegającej od wartości na innych powierzchniach elementów.
Podsumowując:
x<80 mikrometrów – lakier prawdopodobnie po polerowaniu,
80<x<160 – lakier fabryczny,
x>160 – lakier niefabryczny,
~1000 mikrometrów – lakier niefabryczny i duża ilość szpachli na elemencie.
Jaki miernik kupić?
Jeżeli mamy zamiar często wykorzystywać możliwości miernika przy zakupie używanych samochodów, to warto zainwestować w urządzenie z sondą na przewodzie, która ułatwia pomiar w wielu niedostępnych miejscach. Firma Prodig-Tech ma w swojej ofercie modele, takie jak GL-8sGL-PRO-1, które są gwarancją dobrej jakości mierników o czym świadczy przyznawany corocznie znak „Najlepsze w Polsce” w konsumenckim konkursie jakości produktów i usług.
Źródło: Prodig-Tech / art. sponsorowany