Site icon Motopodprad.pl

Zmiany w Volvo

Volvo XC90.90

Volvo XC90.90

Internet to dzisiaj jedno z najważniejszych narzędzi sprzedażowych. Czy tego chcemy czy nie, internet zmienił także branże motoryzacyjną. Swoją szansę zauważyło tu Volvo.

Niewiele osób o tym wie, ale marka Tesla właściwie nie posiada salonów sprzedaży samochodów. Wszystko odbywa się przez internet. Czy podobną drogę wybierze Volvo? Po ostatnich doniesieniach prasowych można rzec, że nie jest to wykluczone.

Szwedzka marka widzi przyszłość w sprzedaży aut przez internet. W najbliższych latach połowa nowych volvo ma być kupowana w sieci. Volvo Cars zamierza przejść na nowy model internetowej, bezpośredniej sprzedaży w Niemczech nie później niż 2026 roku. To bardzo bliska przyszłość, bo od tego typu sprzedaży dzielą nas zaledwie dwa lata. W 2023 roku Volvo sprzedało w Niemczech 45 500 aut, co jest czwartym wynikiem marki na świecie.

Trzeba zaznaczyć, że marka Volvo już teraz korzysta ze sprzedaży internetowej. Tego typu rozwiązanie doskonale znane jest w Wielkiej Brytanii. To tu szwedzka marka zrezygnowała z tradycyjnego sposobu sprzedaży na rzecz opcji bardziej wirtualnej – opcji przy użyciu internetu.

Czy sprzedaż Volvo wyłącznie przez internet po pewnym czasie dotyczyć będzie wszystkich rynków w Europie? Tego nie można potwierdzić. Wszystko zależeć będzie od tego jakie oszczędności uda się uzyskać na dwóch rynkach, na których zastosowane ma być to rozwiązanie. Oprócz aspektu opłacalności, w grę wchodzi też wolumen sprzedaży oraz satysfakcja klientów. Jak widać, szefowie Volvo mają o czym myśleć.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

Exit mobile version