Site icon Motopodprad.pl

Suzuki Vitara Strong Hybrid – wady i zalety

Suzuki Vitara przyjeżdżała już na nasz redakcyjny parking kilka razy. Nawet w wersji hybrydowej, którą Japończycy nazwali Strong Hybrid. Jakie wady, a jakie zalety ma ta konfiguracja? Zapraszam do porównania poniżej.

Suzuki, jak na azjatyckiego producenta przystało, przekonuje europejskich klientów do swojej niezawodności i sporego doświadczenia z technologią hybrydową. Dodaje do tego też długą gwarancję i dość klasyczny wygląd bez udziwnień. Nie przekona może każdego, ale swoją klientelę na pewno znajdzie.

Subskrybuj nas na Youtube!

Ja postaram się subiektywnie uwypuklić plusy i wady takiej Vitary.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 36

Zalety Suzuki Vitara Strong Hybrid:

1. Ciekawy lakier i karoseria

Muszę przyznać, że Vitara, jak na kompaktowego i modnego SUVa przystało, wygląda dosyć nieźle. Może nie jest już tak terenowa jak kiedyś, ale zmieniły się potrzeby i trendy. Nie będę ukrywać, że duża zasługa pozytywnej oceny to kolor lakieru. Egzemplarz ze zdjęć posiadał taką gołębiową barwę, która trochę była szara, a trochę niebieska. Dzięki temu auto było atrakcyjne, zwłaszcza, że dach kontrastowo pomalowano na czerń.

Co więcej, w palecie Suzuki znajdziemy jeszcze jeden ciekawy lakier – jest to odmiana pomarańczowego, która fajnie rzuca się w oczy.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 22

2. Okno dachowe

W sumie nie było tam za wiele miejsca do lakierowania, ponieważ prawie cały dach to okno panoramiczne. Jest podzielone, więc część nad przednimi fotelami się automatycznie otwiera i ma funkcję szyberdachu.

Ja, doceniam tę funkcję do fotografowania wnętrz aut, ale tak naprawdę zwiększa poczucie przestrzeni, a na pewno zainteresuje też dzieci na tylnej kanapie.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 30

3. Napęd 4×4

Napęd 4×4, nawet dołączany, w obecnym czasie w autach miejskich to naprawdę rzadkość. Większość klientów rzadko kiedy wyjeżdża poza miasto, więc taka opcja generuje tylko niepotrzebne koszty. Producenci już tak się do tego przyzwyczaili, że rzadko kiedy pozostawiają możliwość wyboru potencjalnym kupcom.

Na szczęście Vitara opcję AWD posiada, więc auto poradzi sobie nie tylko te kilka razy pod stokiem, gdy wyjedziecie na narty, ale też na campingu po deszczu lub podczas przymrozków we wspomnianym mieście.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 14

Wady Suzuki Vitara Strong Hybrid:

1. Automatyczna skrzynia

W hybrydach producenci na potęgę stosują bezstopniowe skrzynie biegów, które wirtualnie udają przełożenia. Takie automaty odbierają sporo przyjemności z jazdy, ponieważ znacznie ograniczają dynamikę podróży. Poza tym wydają irytujący dźwięk. W przypadku Vitary pojawiła się inna autorska konstrukcja AGS z wpiętym silnikiem elektrycznym

O ile w mieście można się do tego przyzwyczaić, to poza nim każde wyprzedzanie trzeba przemyśleć. Wiąże się to też z niewielką mocą całego systemu napędowego, ale o tym niżej.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 27

2. Niska moc silnika

Co ciekawe, zwykła hybryda w Suzuki Vitara ma mniej koni mechanicznych niż odmiana Mild Hybrid (129 KM). W opisywanym egzemplarz znalazło się stado aż 116 KM, które dość przeciętnie radzą sobie z sylwetką kompaktowego SUVa. Auto nie jest zbyt ciężkie, ale osiągi takiej Vitary nie powalają.

Napęd oparty na 1,5-litrowym silniku do setki rozpędza auto w 11,8 sekundy i to niestety czuć. Prędkość maksymalna auta to wystarczające 180 km/h, ale dojście do tej granicy chwilę zajmuje. Niewiele mniej trwa dojście do przepisowych 140 km/h, więc nie da się tej kwestii pominąć i ja polecam Suzuki raczej do miasta.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 11

3. Spalanie na trasie

I właśnie tutaj pojawia się kolejny problem Vitary. W mieście to naprawdę ekonomiczny samochód, który potrafi zadowolić się nawet 5-6 litrami PB 95 na 100 kilometrów. Muszę przyznać, że to bardzo atrakcyjne wyniki, którymi można się chwalić wśród kumpli.

Niestety autostradowa podroż i wyższe obroty silnika sprawiają, że trasa obfitująca w większość takich dróg może być bardziej paliwożerna niż jazda po mieście. Sprawdziliśmy to na trasie do Warszawy i tak o to Suzuki spaliło około 7,5 litra na 100 km, a to już o 25 % więcej niż w mieście. Dosyć niespodziewana sprawa, ale podobna jak ostatnio w Hondzie H-RV, więc to już kolejny przypadek, który nie potwierdza reguły.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 16

Nie będę ukrywać, że to tylko kilka cech auta, które rzuciły mi się w oczy podczas tygodniowego użytkowania. Traktujcie je więc jako raczej subiektywną ocenę, ale test podobnej Vitary znajdziecie na łamach naszego bloga – KLIK. Niedawno pojawiła się też recenzja tego modelu Suzuki z miękką hybrydą, więc też polecam sprawdzić – KLIK.

I odpowiadając na trudne pytanie – ja chyba poszedłbym w stronę Mild Hybrid.

Konrad Stopa

Zdjęcia Suzuki Vitara Strong Hybrid:

Exit mobile version