Site icon Motopodprad.pl

Honda HR-V e:HEV – wady i zalety

Honda Hr v 22 34

Honda Hr v 22 34

Honda rozwija nadal projekt swoich SUVów w Europie. Nowe HR-V jest tego najlepszym dowodem, a w kolejce czeka już nowe CR-V. Z systemem hybrydowym e:HEV japońska marka próbuje przekonać do siebie europejskiego klienta.

Test tego samochodu pojawił się już na łamach naszego bloga i możecie przejrzeć go tutaj – KLIK. Ja natomiast wziąłem na warsztat porównanie wad i zalet tego auta, bo sprawdziłem go w mieście, poza nim, jak i nawet na autostradzie.

Zacznijmy więc moje zestawienie.

Honda Hr v 22 40

Zalety Honda HR-V:

1. Jazda i spalanie w mieście

To, co mnie zachwyciło w Hondzie HR-V to jej zachowanie w mieście. Bardzo dobrze sprawiał się użyty w aucie system hybrydowy, który nieźle napędzał ten samochód w dżungli ulic. Dzięki odpowiedniemu odzyskiwaniu energii auto bardzo mądrze korzystało ze zmagazynowanej baterii i pozytywnie odbijało się to na spalaniu.

Na tyle, że udało mi się uzyskać lepsze wyniki jeżdżąc w mieście niż w trasie. Średnio były to okolice 6 litrów, więc jak na sporego SUVa całkiem przyjemnie. Akumulatory w trybie elektrycznym pozwolą przejechać kilka kilometrów.

Honda Hr v 22 25

2. Przyjemne wnętrze

Nigdy nie byłem fanem azjatycki środków samochodu, ale trzeba przyznać, że od jakiegoś czasu te auta są bardziej europejskie. HR-V jako nowy model Hondy w środku wygląda dosyć przyzwoicie. Dzięki jasnej barwie na desce rozdzielczej, dwukolorowej tapicerce oraz czerwonym plastikom jest całkiem kolorowo i nowocześnie. Doskonale do tego pasuje dotykowy ekran systemu multimedialnego, który ma czytelne grafiki i działa bardzo intuicyjnie.

Subskrybuj nas na Youtube!

Co więcej, Honda HR-V jest też sporym autem w środku. Miejsca nie brakuje zarówno na tylnej kanapie, bo samochód ma 2,6 m rozstawu osi. Bagażnik przez instalację hybrydową trochę ucierpiał, bo 319 litrów w SUVie to niewiele

Honda Hr v 22 15

3. System hybrydowy

W sumie zazwyczaj zastosowanie systemu hybrydowego przynosi więcej ekonomicznych strat niż zalet. Auta są droższe w zakupie, a przez powiększoną masę więcej palą, a i czasem gorzej jeżdżą. Oczywiście nie ma co wyceniać plusów w kwestii ekologii, ale rzadko kiedy chwalę takie rozwiązania.

W przypadku 131-konnego zestawu Hondy HR-V wszystko uszyte jest na miarę potrzeb mieszkańca współczesnego miasta. Auto świetnie radzi sobie w takich aglomeracjach, gdzie każdy doceni niskie spalanie, ale też możliwości transportowe. Wysokie nadwozie i wygodne wsiadanie do samochodu, to kolejne cechy, które doceni młody rodzic, czy starszy emeryt. Poza tym wyższy prześwit, który ochroni przed wysokimi chodnikami.

Honda Hr v 22 6

Wady Honda HR-V:

1. Nieproporcjonalne nadwozie

Ciężko dyskutować o gustach, ale skoro to moje subiektywne zestawienie, to nie mogłem nie skomentować świeżego nadwozia omawianego samochodu. Honda HR-V to nowy pomysł projektantów z Japonii na miejskiego i kompaktowego SUVa. Patrząc na 4,3-metrową karoserię najbardziej w oczy rzuca się przód auta, gdzie atrapa chłodnicy została tak jakby wtopiona w kolor lakieru.

Przez to auto ma bardzo płaską twarz i wysoko poprowadzoną linię maski. W mojej opinii nie wygląda to za dobrze, a podwójne malowanie karoserii i dachu w kontrastowe barwy pogłębia tylko słabe zachowanie proporcji sylwetki tego samochodu.

Honda Hr v 22 31

2. Automat CVT

Każdy kto mógł kiedyś przejechać się autem z wirtualną przekładnią wie, że takie rozwiązanie marnie współpracuje z kierowcą. Dynamiczna jazda owocuje wówczas mało przyjemnym wyciem, a i sztuczne zmiany biegów są czasem nietrafione. Przy spokojnej jeździe nie jest to aż tak irytujące i po pewnym czasie można się przyzwyczaić, ale są duże lepsze rozwiązania – nawet w hybrydach.

Honda Hr v 22 17

3. Jazda poza miastem

I o ile w mieście HR-V sprawdza się wyśmienicie, to w tym zestawie napędowym gorzej jest poza nim. 131 KM i wspomniany automat słabo sprawują się na autostradzie lub na wąskich trasach międzymiastowych. Wtedy brakuje trochę mocy, a i spalanie znacznie wzrasta. Nie mówię, że Hondą nie da się wyjechać za granice swojej miejscowości, ale nie jest to typowy pożeracz tras.

Mimo, że na pokładzie nie brakowało przyjemnych rozwiązań w sferze komfortu lub systemów bezpieczeństwa pomagających w jeździe, jak choćby aktywny tempomat czy trzymanie pasa ruchu niczym półautonomiczna jazda.

Honda Hr v 22 29

Ostateczną ocenę zostawię naszym czytelnikom, ale już dawno o SUVie nie pisałem, że wolę go w dużym Krakowie niż na trasie, na przykład, do Zakopanego. Zostaje jeszcze kwestia ceny, ale dzięki niskiej pojemności nie ma tu tragedii. Pamiętajmy jednak, że to Honda, a ten producent nigdy nie był nadzwyczaj tani. HR-V w hybrydzie to wydatek mniej więcej 134 tysięcy złotych.

Konrad Stopa

Zdjęcia Honda HR-V:

Exit mobile version