Site icon Moto Pod Prąd

Nowy Mercedes GLA na rynku od 2021 roku

Mercedes GLA 2

Mercedes GLA 2

Mercedes konsekwentnie odmładza swoją gamę. Kolejnym modelem jest GLA, który jest teraz bardziej spójne z resztą modeli.

Moim zdaniem samochód trochę zgubił charakter. Poprzednia wersja wyglądała bardziej oryginalnie, a nowa (na 2021 rok) jest połączeniem Klasy A i B, przez co projekt jest trochę nijaki. Najciekawszymi elementami jest ogromny grill z przodu i ledowe reflektory tylne. Reszta karoserii zależy od wybranej wersji, ale auto znacznie ugrzeczniono i nie widać po nim, że jest wysokim crossoverem. A to wszystko mimo tego, że auto jest aż o 10 cm dłuższe i 3 cm szersze niż poprzednik.

A środek GLA?

Podobnie jak w nowym dziecku Mercedesa, czyli GLB. Na pierwszy rzut oka rzuca się jeden wielki ekran (tak naprawdę dwa) od kierownicy po środek deski rozdzielczej. Wnętrze fajnie wygląda również po zmierzchu, ponieważ oświetlenie ambientowe może mieć szereg kolorów. Oczywiście z nowym GLA pogadacie wołając „Hej Mercedes”.

Na szczęście nowe GLA zyskało w środku trochę przestrzeni. W aucie siedzi się wyżej i wygodniej, a na tylnej kanapie pojawiło się więcej miejsca na nogi (aż 12 cm). Dzięki temu 4 pasażerów spokojnie powinno rozkoszować się podróżą.

Gama silnikowa modelu zawiera na razie tylko kilka pozycji. Najmniejsza jednostka benzynowa ma pojemność 1,33 litra (163 KM), a najmocniejsza wersja GLA35 AMG z napędem 4matic aż 306 KM i poj. 2 litrów. Więcej informacji niedługo.

Mercedes zapowiada, że model GLA będzie dostępny również w odmianie hybrydy plug-in i pełnego elektryka – ten jednak nazywać się będzie EQA (zgodnie z linią elektrycznych aut z gwiazdą na masce EQ).

Konrad Stopa
fot. Mercedes

Exit mobile version