Site icon Motopodprad.pl

Nowa Lancia Ypsilon w końcu w całej okazałości

NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA

NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA

Fani marki długo czekali na ten moment. Motoryzacyjni petrolheadzi również czekali na wskrzeszenie marki, która przez wiele lat była legendą rajdów.

Od dłuższego czasu Lancia systematycznie, w kontrolowany sposób wypuszczała pojedyncze zdjęcia nowego modelu. W końcu jednak nastał ten dzień i poznaliśmy Ypsilon 2024 w całej okazałości. Pod względem designu Włosi absolutnie nie mają się czego wstydzić. Pod względem pozostałych informacji dotyczących modelu – czuć pewien niedosyt.

Pierwsze egzemplarze będą dostępne oczywiście we Włoszech. To zrozumiałe tym bardziej, że obecnie produkowana w Polsce wersja dostępna jest tylko na tamtejszym rynku. Nowe wcielenie Ypsilon wstępnie wyprodukowane zostanie w ilości 1906 numerowanych egzemplarzy. To hołd wspominający datę założenia marki.

Ypsilon ma wiele wspólnego z Peugeotem 208 czy Citroenem C3. Podobieństwa w linii nadwozia nietrudno jest dostrzec. Ale w przypadku Lancii liczą się odwołania do przeszłości. Tym takim najbardziej charakterystycznym dodatkiem są światła tylne, które nawiązują do modelu Stratos. Sygnatura Y w światłach to też bardzo fajny zabieg. Nowa Lancia Ypsilon w nowoczesny sposób reinterpretuje historyczny przedni grill, teraz ponownie wykorzystując trzy promienie światła.

Największych wyróżników nowej Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina jest wielofunkcyjne „tavolino” Cassina, nowy element projektu wykonany z bioplastiku. Dodając do tego niebieską welurową tapicerkę mamy się poczuć jak w wygodnym salonie a detale mają przypomiunam nam dawne modele Lancii. Ciekawą nowością jest też na pewno innowacyjny system informacyjno-rozrywkowy S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation), który ma być przepustką do autonomicznej jazdy na poziomie 2. Tradycyjne zegary zostały zastąpione przez modny ostatnio ekran. Wszystkie dodatkowe informacje i ustawienia oraz dostęp do multimediów kryje za sobą ekran o przekątnej 10,25 cala.

Na początku pod maską będzie dostępny wyłącznie silnik elektryczny. Ma on moc 156 KM i jest znany choćby z Fiata 600. Nie można wykluczyć, że do palety jednostek dołączą silnik z rodziny PureTech i hybryda z automatyczną skrzynią biegów.

Na razie nie wiadomo kiedy inne wersje Lancii Ypsilon trafią na rynek. Nie wiadomo także kiedy Lancia wróci do sprzedaży w Polsce. My z niecierpliwością czekamy na ten moment. Bo pod względem designu jest to z całą pewnością powiew świeżości w trudnym segmencie aut miejskich.

Tekst: Paweł Oblizajek

Zdjęcia: Lancia

Exit mobile version