W konfiguratorze widnieją już polskie ceny Hyundai IONIQ 9. Lekko odstraszają, ale klienci nie mają się czego obawiać. Dla pierwszych chętnych znalazł się rabat.
Polskie ceny Hyundai IONIQ 9
Udając się do salonu wybierać można między 3 wersjami wyposażenia i 2 możliwymi konfiguracjami siedzeń. W podstawowej wersji IONIQ 9 oferuje już naprawdę sporo. Platforma elektryczna E-GMP z architekturą 800V pozwala na bardzo szybkie ładowanie do 300kW. A to przy zasięgu deklarowanym powyżej 600 kilometrów. Wizualnie IONIQ 9 również wygląda całkiem nieźle. W środku panuje stonowana kolorystyka o minimalizm połączony z nicią analogii. Ale czy Hyundai może konkurować z innymi przedstawicielami tego segmentu, czyli KIA EV9 oraz Volvo XC90? Zerknijmy na cennik.
Otwiera go wersja TECHNIQ z silnikiem o mocy 218 KM i napędem RWD. Deklarowany zasięg to 620 km i cena 309 000 (promocyjna 299 900).
Kolejna wersja to UNIQ z silnikiem o mocy 313KM i napędem AWD. Deklarowany zasięg 606 km i cena 359 900 (promocyjna 349 900)
Cennik zamyka wersja Caligraphy w dwóch odmianach, tańsza 313 KM z napędem AWD i zasięgiem 606 km zaczyna się od 379 900 (promocyjnie 369 900), droższa z silnikami o mocy 435 KM i napędem AWD Performance deklaruje zasięg 600 km i kosztuje 389 900 (promocyjnie 379 900).
Dla wersji Caligraphy Hyundai przygotował dodatkowo dwa ciekawe pakiety: Premium Relax oraz Lounge. Oba mają jedynie dwa fotele w 2 rzędzie siedzeń i jak to mówi Hyundai „przekształcają wnętrze pojazdy w przestrzeń przypominającą salon”. A ciekawe bo oba pakiety oferując wersję 6 miejscową kosztują tylko 5000 zł.
Hyundai IONIQ 9 – wyposażenie
TECHNIQ
W wersji TECHNIQ w wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in: felgi aluminiowe 19”, reflektory LED – ze światłami do jazdy dziennej LED, system multimedialny z 12,3” ekranem dotykowym, DAB i nawigacją, bezprzewodowy Android Auto i Apple Car Play, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, Cyfrowe zegary z 12,3” wyświetlaczem, Klimatyzacja automatyczna trzystrefowa, Fotele w 1. rzędzie podgrzewane, Oparcia siedzeń w 2.rzędzie składane elektrycznie (60:40), podgrzewana kierownica, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, przednie i tylne czujniki parkowania, Inteligentna klapa bagażnika (z regulacją prędkości i wysokości otwierania), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) i asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent unikania kolizji czołowych (FCA 2), asystent jazdy autostradowej (HDA 2), Samopoziomujące zawieszenie tylne, lusterka boczne elektrycznie składane. Wysuwane automatycznie klamki zewnętrzne, pompa ciepła, System podgrzewania baterii, gniazdo 230V (3,6kW) w bagażniku, 6 portów USB-C 100W.
UNIQ
Wyposażenie dodatkowe w porównaniu do wersji TECHNIQ: gniazdo do ładowania (V2L) na zewnątrz, felgi aluminiowe 20”, reflektory LED matrycowe – ze światłami do jazdy dziennej LED, system Premium Audio BOSE (14 głośników), wyświetlacz Head-Up (widok na szybie), tapicerka skórzana, fotele w 1. rzędzie Premium Relax, sterowane elektrycznie, fotele w 2 rzędzie podgrzewane, fotele w 1. i 2. rzędzie wentylowane, fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektrycznie sterowana kolumna kierownicza, oparcia foteli w 3. rzędzie składane elektrycznie (50:50), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM),system kamer 360°, asystent zdalnego parkowania (RSPA 2), asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA), interaktywne diody LED na kierownicy, cyfrowe elektrochromatyczne lusterko wsteczne, cyfrowy kluczyk 2.0, oświetlenie nastrojowe wnętrza, żaluzje przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, listwy boczne w kolorze czarnym, listwy progowe Deluxe, metalowe nakładki na pedały.
CALIGRAPHY
Wyposażenie dodatkowe w porównaniu do wersji UNIQ, lampa UV-C do dezynfekcji, felgi aluminiowe 21”, tapicerka skórzana Nappa, panoramiczne okno dachowe elektrycznie sterowane, kierownica obszyta skórą, dwukolorowa, podsufitka wykończona zamszem, osłony przeciwsłoneczne wykończone zamszem.
Hyundai IONIQ 9 – konkurencja?
Hyundai z pewnością wyróżniać się będzie na tle konkurencji ceną. Niestety nawet podstawowa wersja wyposażenia Techniq nie łapie się na rządowe dofinansowanie. Ale nie było to przeszkodą, żeby Hyundai został również najtańszy w klasie. KIA EV9 kosztująca 323 900 czy Volvo EX90 startujące od 399 900 to propozycje, które już są droższe. Zwłaszcza, że IONIQ 9 nawet w najbogatszej wersji wciąż będzie tańszy od podstawowej konkurencji Volvo, Mercedesa czy BMW.
Paweł Zaorski
fot. Marcin Koński