• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Opel Astra OPC 2.0 T kombi – nieracjonalny nudziarz!

Adam Gieras Autor Adam Gieras
22/04/2016
w Znalezione
0
1 5

1 5

470
SHARES
4.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Opel Astra II lub jak kto woli – G to jedno z najrozsądniejszych aut, jakie można sobie wyobrazić. Astra jest prosta, dość toporna i tak przewidywalna jak obecność parawanów nad Bałtykiem. Gdy jednak Janusz, ojciec rodziny chciałby czasami wziąć udział w wyścigu ze świateł lub w ekspresowym tempie zawieźć swoją rodzinę na grzyby, może kupić taką oto Astrę 2.0 OPC w wersji kombi! 

Warto przeczytać

A może ponad 50-letnia Klasa S?

Piękny Jaguar od Carlex na sprzedaż

Czas na Porsche – 924 nie za miliony

Przyznam się szczerze, że sam przez ponad rok byłem takim Januszem. Co prawda w moim posiadaniu znajdowała się Astra II 1.8 125 KM w trzydrzwiowej wersji Sport, a nie 200-konny, uturbiony potwór, ale i tak męczyłem oczy warszawskich kierowców niezbyt udanym pakietem stylistycznym firm Irmscher i Recaro (wersja specjalna – Sport na 100-lecie firmy Opel).

I choć muszę przyznać, że jazda Astrą jest bardzo bezpłciowa, to poza tym drobnym niuansem ciężko coś temu autu zarzucić. Nawet 125-konna wersja prowadzi się dość przewidywalnie i ma całkiem wystarczające „odejście” (9,5 sekundy do 100 km/h). Gdy dodamy do tego umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo oraz tanie części zamienne (w cenie jak do Golfa albo i taniej), to przy bardzo nieskomplikowanej budowie, w kategorii koszty użytkowania Astra II jest jedną z najtańszych propozycji na rynku.

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu



Co się może w Astrze zepsuć? Teoretycznie wszystko, ale…

Silniki – to proste i niewysilone specjalnie konstrukcje. Królują 1.4 16v 90 KM i 1.6 16v 101 KM. Poza nimi mamy jeszcze 1.2 12v 65 i 75 KM (za słabe  do tego auta), 1.6 8V 75 KM i 84 KM (dobre pod prosty gaz, ale również za słabe) oraz 1.8 16v 115 i 125 KM (wystarczająca dynamika), 2.0 16v 136 KM i 2.2 16v 147 KM (osiągi jak w 1.8, a spalanie wyższe) oraz wersje turbo – 2.0 16v T 160 KM i 200 KM. Po drugiej stronie tej wyliczanki znajdują się diesle: 1.7 8v i 16v (68-80 KM), 2.0 16v i 2.2 16v (82-125 KM), ale już w momencie debiutu nie były to szczególnie nowoczesne jednostki, więc nie zawracajmy sobie nimi głowy.

Zawieszenie – z przodu zastosowano klasyczną kolumnę McPhersona, a z tyłu – trwałą belkę skrętną. Tanio i do tego bardzo rzadko trzeba coś tu grzebać. Ja w swojej wymieniałem amortyzatory i sprężyny, ale tylko dlatego, że ktoś wrzucił do niej wcześniej sportowego Bildsteina i nie dało się na tym po warszawskich drogach jeździć (kupując nowy zestaw, stary sprzedałem i jeszcze na tym zarobiłem…).

Wnętrze – jest tanio, twardo i nieszczególnie wygodnie. Materiały przecierają się po jakimiś czasie. Deska rozdzielcza jest za to bardzo przejrzysta, a wyposażenie wielu egzemplarzy dość bogate.

Blacha – lecą tylne błotniki, ale to chyba tyle. Mój egzemplarz, mimo 15 lat trzymał się bardzo dobrze i był wolny od rudej.

2

Ale dość już tych sentymentalnych wyliczanek.

Mikołaj pisał niedawno o o zmierzchu ery sleeperów. W swoim artykule doszedł do ciekawych wniosków i trudno się z nim nie zgodzić. A mianowicie – nowoczesne auta coraz częściej wyglądają na szybsze niż są w rzeczywistości.

A jeszcze kilkanaście lat temu? Patrzcie na Astrę z ogłoszenia >>>klik<<<. Nie jest wersją Bertone (do dziś w złotawo-rudych barwach bardzo mi się podoba), a zwykłym pospolitym kombi.

3

No dobra, z większymi felgami i trochę zmienionymi zderzakami i lusterkami, ale takie przeróbki można spokojnie zrobić we własnym zakresie, kupując „graty” np. w serwisie aukcyjnym. To kombi potrafi jednak całkiem żwawo poruszać się po drogach. 7.6 sekundy do pierwszej setki i 231 km/h prędkości maksymalnej to wartości identyczne jak np. w Renault Megane kombi GT220, mocniejszym przecież o 20 KM. Jeździłem takim Renault w zeszłym roku i byłem oczarowany możliwościami tego, jakby nie było rodzinnego auta.

Mamy więc Astrę, a zatem auto całkowicie przewidywalne, trochę nudne i tanie w eksploatacji, która w wersji OPC (były też OPC line, więc uwaga) naprawdę zaskakuje i może sprawić sporo radości na co dzień.

18 tys. zł do negocjacji plus pełna faktura 23 % VAT… Kurcze przytuliłbym to auto. A Wy?

agier

fot. otomoto.pl 

fot. Astra Bertone – General Motors 

Tagi: astraastra 2.0Tastra Gastra IIastra kombiastra OPCauta z allegrookazje allegroopelopel astraperełki allegroużywaneznalezioneznaleziony
Poprzedni post

Lewy zamienił Porsche Cayenne na Bentleya Continental GT Convertible

Następny post

Smart Brabus Fortwo – kieszonkowa rakieta?

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Mercedes S 1968 3

A może ponad 50-letnia Klasa S?

Autor Konrad Stopa
10/05/2022
0

Lubicie oldtimery? W Polsce rynek odnawiania samochodów naprawdę ma się dobrze. Nie dziwi więc szereg ciekawych aut na sprzedaż. Dzisiaj...

Jaguar XJC 2

Piękny Jaguar od Carlex na sprzedaż

Autor Konrad Stopa
27/04/2022
0

Cóż jest piękniejszego niż świetnie odrestaurowany klasyk? Wszystko zależy od tego co to za model. Taki Jaguar XJ Coupe po...

Porshce 924 3

Czas na Porsche – 924 nie za miliony

Autor Konrad Stopa
21/04/2022
0

Porsche nie zawsze było drogie i luksusowe. Ta sportowa marka kiedyś wyprodukowała auta tańsze. Jednym z nich jest Porsche 924,...

Mazda 3 MPS 3

Ciekawy pomysł na hothatcha – Mazda 3 MPS

Autor Konrad Stopa
13/04/2022
19

W świecie hothatchy był taki okres, w którym Mazda też miała swojego przedstawiciela. Sportowa wersja 3 o oznaczeniu MPS podkręcała...

Następny post
1 6

Smart Brabus Fortwo - kieszonkowa rakieta?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.