• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Fiat Bravo 1.9 JTD – niedoceniony zawodnik pierwszoligowy

Adam Gieras Autor Adam Gieras
16/06/2016
w Znalezione
0
bravo

bravo

276
SHARES
2.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeśli sprawdzicie historię „Znalezionych”, czyli samochodów, które co jakiś czas wynajduję i umieszczam w dziale Używane, to zobaczycie, że z reguły skupiam się na propozycjach przystępnych cenowo, ciekawych, ale… co najmniej pełnoletnich. Dziś coś nowszego. Kompakt, może nie król, ale co najmniej biały książę – Fiat Bravo. 

Warto przeczytać

A może ponad 50-letnia Klasa S?

Piękny Jaguar od Carlex na sprzedaż

Czas na Porsche – 924 nie za miliony

 

„Nie kupuje się samochodów na F”, „Fiat g… wart”. Gadajcie zdrowi. Znam kilka osób, które użytkują lub użytkowały Bravo, mój ojciec od kilku lat jeździ Cromą drugiej generacji po liftingu i… wszyscy nie mogą się nachwalić tych samochodów. Wcale się nie psują, mają bardzo dobre silniki i – zarówno jako nowe jak i używane – nie kosztowały tyle, co o wiele bardziej problematyczne współczesne Volkswageny.

Tak jak Bravo z ogłoszenia. Nie twierdzę, że to najlepsza oferta na portalach ogłoszeniowych, ale wygląda uczciwie. Pod maską 8-zaworowy silnik diesla – jeden z ostatnich, które potrafią przejechać 500 tys. km bez remontu generalnego. Oczywiście naprawa osprzętu może się zdarzyć, ale prawidłowo użytkowana turbina powinna przejechać ok. 250 tys. km, sprzęgło z dwumasą minimum tyle samo. Wtryski – jeżeli paliwo wlewane do baku jest dobrej jakości to nawet 300 tys. km. Warto dodać, że silniki 1.9 JTD trafiały do Fiatów, Saabów, Opli, Alf Romeo i wszędzie są chwalone.
 

 

120 KM może wydawać się jednak niewystarczającą mocą, dlatego warto też zainteresować się 16-zaworową jednostką o mocy 150 KM (później w ofercie pojawił się też silnik 2.0 165 KM – też jest dobry). Oferuje ona całkiem sensowne osiągi przy relatywnie niskim spalaniu (Croma 1.9 JTD na trasie spala niewiele ponad 5 litrów. W mieście nie przekracza 8 litrów). Tu właściciel zdecydował się podnieść moc 8-zaworowego silnika chipem – na 140 KM (myślę, że bezpieczny zabieg).

Sprzedawane Bravo jest doinwestowane, ale ma dziwnie niski przebieg. Ciekawe też dlaczego ktoś wymieniał w nim wtryskiwacze? Jeśli jednak ktoś szuka kompaktu do 20 tys. zł, to niech przyjrzy się takiemu Bravo. Proste zawieszenie, niedrogie części oraz naprawdę dobre silniki diesla (z benzynowych godne polecenia są T-Jety) to wielki atut tego modelu. Kolejnym jest uroda! :)

Ogłoszenie znajdziecie >>>tu<<<

 

Adam Gieras

fot. otomoto.pl

Tagi: bravoco kupić?fiatFiat Bravoogłoszeniapolecane autaużywaneużywany z allegrowyjątkowewyszukaneznalezione
Poprzedni post

[Wideo] Ferrari vs KTM

Następny post

Jakim autem przejechałbyś się dzisiaj, jakby nie było jutra?

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Mercedes S 1968 3

A może ponad 50-letnia Klasa S?

Autor Konrad Stopa
10/05/2022
0

Lubicie oldtimery? W Polsce rynek odnawiania samochodów naprawdę ma się dobrze. Nie dziwi więc szereg ciekawych aut na sprzedaż. Dzisiaj...

Jaguar XJC 2

Piękny Jaguar od Carlex na sprzedaż

Autor Konrad Stopa
27/04/2022
0

Cóż jest piękniejszego niż świetnie odrestaurowany klasyk? Wszystko zależy od tego co to za model. Taki Jaguar XJ Coupe po...

Porshce 924 3

Czas na Porsche – 924 nie za miliony

Autor Konrad Stopa
21/04/2022
0

Porsche nie zawsze było drogie i luksusowe. Ta sportowa marka kiedyś wyprodukowała auta tańsze. Jednym z nich jest Porsche 924,...

Mazda 3 MPS 3

Ciekawy pomysł na hothatcha – Mazda 3 MPS

Autor Konrad Stopa
13/04/2022
19

W świecie hothatchy był taki okres, w którym Mazda też miała swojego przedstawiciela. Sportowa wersja 3 o oznaczeniu MPS podkręcała...

Następny post
esq10B e1466086573110

Jakim autem przejechałbyś się dzisiaj, jakby nie było jutra?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.