• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Lancia Thema I – na pożegnanie amerykańskiej następczyni

Adam Gieras Autor Adam Gieras
31/05/2015
w Znalezione
0
Clipboard017

Clipboard017

278
SHARES
2.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ta włoska marka z tradycjami powoli przestaje formalnie istnieć. To ostatni dzwonek, żeby uratować jeszcze jakiś jeżdżący i niezardzewiały egzemplarz przed tragicznym losem. Thema I jest w Polsce praktycznie nie do dostania. I choć kiedyś była częstym widokiem na naszych ulicach, teraz nie ma co wybrzydzać – trzeba brać, co jest!

Warto przeczytać

Alfa Romeo Spider – raczej nie stracisz

Jakie auto możesz kupić za 70 tysięcy złotych?

Pomysł na wakacyjne cabrio – Peugeot 306

W aktualnościach opublikowałem właśnie smutną wiadomość – kolejny produkt włoskiej marki, choć już z amerykańskim duchem, ale jednak z historycznym znaczkiem odchodzi na emeryturę. Thema II, bo o niej mowa, to świetny samochód, choć temperamentem nie pasuje do włoskich, przegrzanych słońcem ulic. Co innego Thema I – ten model, kojarzony głównie za sprawą polskich ministrów, którzy tymi autami jeździli służbowo, jako znikający punkt pędzący 200 km/h po Gierkówce, włoskich konotacji ma aż nadto!

Thema I powstała w 1984 roku jako produkt bliźniaczy koncernu Fiata i Saaba. Oparta na platformie Tipo Quattro konstrukcja posłużyła za bazę do trzech samochodów: Lancii Themy, Saaba 9000 i Alfy Romeo 164. Thema wyróżniała się z tej trójki najbardziej kanciastą stylistyką nadwozia, ale też najlepszym wykończeniem i najbogatszym wyposażeniem. Warto podkreślić, że Włosi – w tamtych czasach jeszcze bardzo odważni – wsadzili do topowej Themy 8.32 silnik V8 z Ferrari 308! 215 koni i zniewalający dźwięk silnika gwarantowały niezapomniane wrażenia. Ale Thema także ze słabszymi jednostkami nie była słabeuszem.

Już podstawowa jednostka ośmiozaworowa o pojemności 2-litrów i mocy 116 KM potrafiła rozpędzić to auto do 100 km/h w mniej niż 10 sekund. 175 konna wersja 3.o V6, a takie właśnie woziły polską elitę polityczną w latach 90-tych, potrzebowała jedynie 8 sekund by pędzić 100 km/h. A to wszystko w atmosferze komfortu i wygody.

Wystarczy spojrzeć na wnętrze prezentowanego egzemplarza, żeby się o tym przekonać. Nie ma co prawda skóry, ale drewniane wstawki, zapraszające do dalekich podróży obszerne fotele z dobrym trzymaniem bocznym i niespotykana już w dzisiejszych autach wielka kierownica ułatwiająca manewrowanie na pewno uszlachetnią codzienną podróż do pracy. Przeszkadza brak klimatyzacji, ale tę można dołożyć kupując np. kompletny używany zestaw (znając się trochę na mechanice da się to ogarnąć w sensownych pieniądzach).

0345

Plusem jest niezniszczone wnętrze, niepordzewiałe nadwozie w przepięknym, głęboko granatowym kolorze i szprychowe felgi, które nadają autu estymy. 116-konna jednostka ma 8 zaworów i jest prosta jak budowa cepa, a jednocześnie całkiem dynamiczna (o czym już pisałem wyżej). Dzisiejsze około 115-konne auta, nawet niższych klas na pewno nie są aż tak dynamiczne. Mówię to także po kilkumiesięcznym obcowaniu ze swoim BMW, którego moc (całe 118 KM) daje sobie spokojnie radę w ruchu miejskim i na trasach. Ta Lancia będzie jednak od niego zdecydowanie szybsza.

Niewielka moc i prosty w budowie silnik mogą być niebywałą zachętą do założenia w aucie LPG. Ja bym jednak proponował się przed taką decyzją wstrzymać. Auto spali w mieście nie więcej niż 10 litrów benzyny, a odwzajemni się bezproblemową eksploatacją przez lata – włoskie silniki są naprawdę dobre. Nie wierzą tylko ci, którzy nie mieli okazji nimi jeździć.

Reasumując – oferta świetna, a samochód bardzo rzadki. Warto go przytulić, nawet bez klimatyzacji. Myślę, że za nieco ponad 6 koła będzie do „wyjęcia”.

Ogłoszenie znajdziecie —-> tutaj, a ja liczę na to, że ktoś z Was się skusi :)

agier

 

4 3 2 1

 

fot. otomoto.pl, lancia materiały prasowe

 

 

 

Tagi: auta z ogłoszeńgaleriaLancialancia themasamochody z allegroużywanewyszukanezdjęciaznalezioneznaleziony polecany
Poprzedni post

Lancia Thema to już skończona historia

Następny post

Alkomat Overmax AD-01 – na straży bezpieczeństwa!

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Alfa Spider 1

Alfa Romeo Spider – raczej nie stracisz

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Sierpień już zadomowił się na dobre, ale ciepłych dni w tym roku jeszcze nie zabraknie, więc znalazłem taki ciekawy kabriolet....

auto za 70 tys. zl 47

Jakie auto możesz kupić za 70 tysięcy złotych?

Autor Redakcja Motopodprad
02/08/2022
0

Patrzysz na te zdjęcia, na te auta i myślisz sobie WTF?! Co autor miał na myśli?! Dacia, Corvette i S-klasa?...

306 cabrio 2

Pomysł na wakacyjne cabrio – Peugeot 306

Autor Konrad Stopa
25/07/2022
0

Upały za oknem zapowiadają przyjemne nocne wycieczki, na które na pewno przyda się kabriolet. Jeśli chcecie coś ciekawego, a taniego,...

Opel Astra GT 1

Opel Astra GT w kombi w niezłych pieniądzach

Autor Konrad Stopa
22/07/2022
0

Lata 90. ubiegłego wieku mają to do siebie, że popularne modele miały często mocniejsze i szybsze wersje. I nie były...

Następny post
ad 01 post overmax01PL

Alkomat Overmax AD-01 – na straży bezpieczeństwa!

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.