Wymarzone auto dla studenta? Seicento 0.9, Golf II 1.3, Daewoo Matiz? A gdyby pójść o krok dalej i za te same, a nawet mniejsze pieniądze stać się właścicielem małego, niepozornego auta, które kręci się do 7000 obr./min. i rozgniata w pył wyżej wymienione propozycje? Czemu nie!
Daihatsu Charade, pamiętacie w ogóle takie auto? Niezbyt ładne, niezbyt stylowe, praktycznie żadne. Na parkingach ginęło w tłumie, na ulicach za jego kierownicą widywani byli głównie panowie w kapeluszach. Podstawowa 37-konna wersja nie zapewniała mu nawet akceptowalnych osiągów. Szczebelek wyżej montowano pod maską 52 konie, które przyzwoicie nadawały się do zwinnej jazdy po mieście. I tyle. Przy wadze 826 kilogramów, producent przewidział na szczęście coś bardziej ekstremalnego.
Daihatsu Charade z ogłoszenia ma 90 KM krzesanych przez 1.3-litrową jednostkę (czyli sporo ponad 100 KM na 1 tonę). Zapewnia to temu bardzo lekkiemu autku bardzo przyjemne osiągi. Mniej, niż 10 sekund do pierwszych 100 km/h i około 180 km/h prędkości maksymalnej, biorąc pod uwagę lata produkcji, pretenduje charadkę do miana auta klasy GTI! To świetny wybór dla kierowcy, który stawia pierwsze kroki w KJS-ach lub dla bardzo szybkiego dostawcy pizzy. Auto przy tych osiągach spala bowiem jedynie nieco ponad 5 litrów benzyny na 100 km. Testowane przeze mnie niedawno Renault Clio 0.9 90 KM z mnóstwem proekologicznych rozwiązań nie było w stanie zmieścić się w mniej, niż 6 litrach. I to na trasie. A tyle mówią o ekologii i ekonomii…
Wracając do ogłoszenia, które znajdziecie —> tu, to musicie wiedzieć, że opisywana charadka nie jest w rewelacyjnym stanie. Choć właściciel z błędem ortograficznym informuje, że zrobił w niej hamulce, rychło trzeba wymienić opony i pogrzebać przy przednim zawieszeniu. Na oko widać też, że przydałoby się jej podwiesić wydech na haku, a pewnie dużo, dużo więcej. Części do Japońców nie są tanie, ale przy takim aucie wiele można zrobić samemu. Cena 1,5 k do negocjacji oznacza, że w trójce powinniśmy zmieścić się z naprawdę fajnym ścigantem!
agier
fot. otomoto.pl