• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Daihatsu Charade – mała rakieta za grosze

Adam Gieras Autor Adam Gieras
14/11/2014
w Znalezione
0
3117

3117

251
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Wymarzone auto dla studenta? Seicento 0.9, Golf II 1.3, Daewoo Matiz? A gdyby pójść o krok dalej i za te same, a nawet mniejsze pieniądze stać się właścicielem małego, niepozornego auta, które kręci się do 7000 obr./min. i rozgniata w pył wyżej wymienione propozycje? Czemu nie! 

Warto przeczytać

Szybki sedan z lat 90. – Nissan Primera GT

Elegancki Rolls-Royce Silver Shadow z Poznania

Ciekawe Ferrari z Sopotu

 

Daihatsu Charade, pamiętacie w ogóle takie auto? Niezbyt ładne, niezbyt stylowe, praktycznie żadne. Na parkingach ginęło w tłumie, na ulicach za jego kierownicą widywani byli głównie panowie w kapeluszach. Podstawowa 37-konna wersja nie zapewniała mu nawet akceptowalnych osiągów. Szczebelek wyżej montowano pod maską 52 konie, które przyzwoicie nadawały się do zwinnej jazdy po mieście. I tyle. Przy wadze 826 kilogramów, producent przewidział na szczęście coś bardziej ekstremalnego.

Daihatsu Charade z ogłoszenia ma 90 KM krzesanych przez 1.3-litrową jednostkę (czyli sporo ponad 100 KM na 1 tonę). Zapewnia to temu bardzo lekkiemu autku bardzo przyjemne osiągi. Mniej, niż 10 sekund do pierwszych 100 km/h i około 180 km/h prędkości maksymalnej, biorąc pod uwagę lata produkcji, pretenduje charadkę do miana auta klasy GTI! To świetny wybór dla kierowcy, który stawia pierwsze kroki w KJS-ach lub dla bardzo szybkiego dostawcy pizzy. Auto przy tych osiągach spala bowiem jedynie nieco ponad 5 litrów benzyny na 100 km. Testowane przeze mnie niedawno Renault Clio 0.9 90 KM z mnóstwem proekologicznych rozwiązań nie było w stanie zmieścić się w mniej, niż 6 litrach. I to na trasie. A tyle mówią o ekologii i ekonomii…

Wracając do ogłoszenia, które znajdziecie —> tu, to musicie wiedzieć, że opisywana charadka nie jest w rewelacyjnym stanie. Choć właściciel z błędem ortograficznym informuje, że zrobił w niej hamulce, rychło trzeba wymienić opony i pogrzebać przy przednim zawieszeniu. Na oko widać też, że przydałoby się jej podwiesić wydech na haku, a pewnie dużo, dużo więcej. Części do Japońców nie są tanie, ale przy takim aucie wiele można zrobić samemu. Cena 1,5 k do negocjacji oznacza, że w trójce powinniśmy zmieścić się z naprawdę fajnym ścigantem!

agier

fot. otomoto.pl  

 

1269
1269
3117
3117
4100
4100
579
579

 

 

Tagi: allegroaukcje internetoweauta z aukcjiCharadeDaihatsuDaihatsu Charademotoryzacjaotomotosamochodysamochody z allegrosamochody z otomotoużywanewyszukanewyszukane w świeciznalezione
Poprzedni post

Cadillac ATS-V – mocny kocur zza oceanu

Następny post

Trzycylindrówki w odświeżonym Audi A1

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

nissan primera gt 3

Szybki sedan z lat 90. – Nissan Primera GT

Autor Konrad Stopa
27/06/2022
0

Trzeba przyznać, że lata temu producenci też mieli fantazję. Prawie każdy model miał swoją sportową wersję. Za niecałe 9000 złotych...

silvershadow 3

Elegancki Rolls-Royce Silver Shadow z Poznania

Autor Konrad Stopa
21/06/2022
0

Ostatnio rzucił mi się w oczy taki rarytas. Rolls-Royce Silver Shadow z 1971 roku, który jest w doskonałym stanie. A...

Ferrari Mondial 2

Ciekawe Ferrari z Sopotu

Autor Konrad Stopa
06/06/2022
0

Ciekawych aut w Polsce naprawdę nie brakuje. Coraz częściej widać je również na portalach do sprzedaży aut. Jednym z nich...

passat w8 3

Passat z W8 z ciekawą historią

Autor Konrad Stopa
30/05/2022
0

Nie da się przejść obojętnie koło Volkswagena Passata W8 w generacji B5. W końcu 8-cylindrowy silnik w legendarnym nadwoziu to...

Następny post
937

Trzycylindrówki w odświeżonym Audi A1

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.